۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۲۳۷۲
خطیب جمعه نجف:

نظام سیاسی بحرین به زودی تغییر می کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد که نظام سیاسی بحرین در آینده ای نزدیک دستخوش تغییر خواهد شد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از برگزاری نشست کشورهای عربی در بغداد ابراز خرسندی کرد و گفت: در حالی که دیدگاه و نگرش بسیار بدی نسبت به عراق در نزد جهانیان وجود دارد، برگزاری این نشست می تواند پیامدهای بسیار مثبتی به همراه داشته باشد و نگرش نادرست در قبال عراق تصحیح شود.

وی افزود: برگزاری این نشست در بغداد همچنین سبب می شود تا حصار عربی که علیه عراق تشکیل شده است از میان برود و این کشور به جایگاه راستین خود در میان جوامع عربی بازگردد و بتوانند در واقعیت های کنونی این جوامع نقش داشته باشد.

حجت الاسلام قبانچی پرواز هواپیماهای جنگی آمریکا در عراق را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: پرواز هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق که خود آمریکا نیز به این امر اعتراف کرده است تجاوز آشکار و زیرپا گذاشتن استقلال عراق پس از خروج نیروهای اشغالگر به شمار می آید.

خطیب جمعه نجف تصریح کرد: این اقدام غیراخلاقی آمریکا به شدت محکوم است و از دولت می خواهم تا مواضع محکمی در قبال آمریکایی ها داشته باشد تا موارد مشابهی در آینده تکرار نشود.

وی با اشاره به پایان بحران در عراق بیان داشت: بحران سیاسی عراق در آستانه پایان یافتن است، اما باید هوشیار باشیم که پایان بحران نباید به عاملی برای افزایش تروریسم و لغو قانون ریشه کن شدن حزب بعث مبدل شود، هیچ عاملی نباید به گسترش تروریسم و لغو قانون ریشه کن شدن حزب بعث منجر شود.

سید صدرالدین قبانچی نسبت به پیروزی ملت بحرین در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: تعصب غذای زندانیان و گسترش راهپیمایی های مردمی از آخرین تحولات رخ داده در کشور بحرین است، تغییر نظام سیاسی حق ملت بحرینی است که قهرمانی و صلابت خود را ثابت کرده و اطمینان دارم که نظام سیاسی بحرین در آینده ای نزدیک تغییر یابد.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی بر لزوم حفظ قداست نجف اشرف تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: حفظ و اهتمام به قداست نجف اشرف از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است و از شرکت های هواپیمایی می خواهم که حرمت این شهر مقدس را حفظ کنند خصوصا بانوان شاغل در این شرکت ها باید به حجاب اسلامی پایبند باشند تا زائران با خاطره ای خوش و نگرشی مثبت به کشور خود بازگردند./980/ب901/گ
ارسال نظرات