۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۲۳۷۳
نماینده آیت الله سیستانی:

ملت عراق قربانی بحران سیاسی کنونی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر کربلا بر لزوم تلاش سیاستمداران به پایان بحران کنونی سیاسی در عراق تاکید کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد سیاستمداران را به تلاش برای پایان یافتن بحران کنونی دعوت کرد و گفت: سیاستمداران باید گردهم آیند و مشکلاتی که قربانی اصلی آنها ملت هستند را میان خود حل و فصل کنند.

وی افزود: بحران سیاسی عراق بسیار پیچیده شده و گروه های سیاسی موظفند از خواسته های خود کوتاه بیایند و با وحدت صف، رفع اختلافات و ایستادگی در برابر حکومت های خارجی که ثبات عراق را نمی خواهند به بحران کنونی پایان دهند.

حجت الاسلام صافی تلاش گروه های سیاسی برای خروج عراق از بند هفتم سازمان ملل را خواستار شد و تصریح کرد: گروه های سیاسی همچنین باید به شدت تلاش کنند تا کشور از بند هفتم سازمان ملل خارج شود تا عراق به استقلال کامل دست یابد و به کشوری قدرتمند مبدل شود.

نماینده آیت الله سیستانی از گسترش بیماری های سخت در عراق ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در بودجه کشور باید مدنظر قرار گیرد گسترش بیماری های سخت و خطرناکی است که در سال های گذشته پدید آمده است و متاسفانه داروهای مبارزه با این بیماری ها نیز در عراق کمیاب هستند.

وی ادامه داد: دولت باید چاره ای برای حل مشکل داروی بیماری های سخت بکند و با ساخت کارخانه های دارو در برابر افراد سودجویی که می خواهند از نیاز مبرم مردم به این داروها سوء استفاده کرده و قیمت ها را به شدت بالا ببرند، ایستادگی کند.

سید احمد صافی بر لزوم حل مشکل برق کشور تاکید کرد و بیان داشت: سخن گفتن درباره مشکل برق کشور به شدت کلیشه ای شده است، اما باز هم باید تکرار کنیم که مقدمات حل و فصل این مشکل باید در زمستان مهیا شود. بنابراین از مسوولان می خواهم تا نسبت به خواسته ملت مبنی بر حل مشکل برق اهتمام ورزند و راه حل های ریشه ای را برای پایان بحران برق عراق اتخاذ کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات