۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۲۳۷۷

پیروزی اسلام گرایان در انتخابات کویت

خبرگزاری رسا ـ نتایج انتخابات پارلمانی که روز پنج شنبه در این کشور برای انتخاب 50 نماینده مجلس برگزار شد، مشارکت 60 درصدی رای دهندگان و تغییر پنجاه درصدی تعداد کرسی ها نسبت به قبل را نشان می دهد.
انتخابات کويت
به گزارش خبرگزاری رسا، برخی از گروه های اسلامگرا در انتخابات جدید مجلس کویت با کسب کرسی های بیشتر نسبت به دورقبل توانستند موقعیت خود را در پارلمان تقویت کنند.

از 50 کرسی نمایندگی مجلس این کشور، 25 نفر جای خود را به افراد جدیدی داده اند که اکثرشان برای اولین بار نمایندگی مجلس را تجربه خواهند کرد.

گفتنی است، شیعیان نیز در مجلس فعلی توانسته اند هفت کرسی را به خود اختصاص دهند و فیصل الدویسان در حوزه انتخابیه خود، حائز اکثریت آراء شده است.

انتخابات زود هنگام مجلس کویت در حالی برگزار شد که اخیرا در پی بالاگرفتن فشار مخالفان علیه دولت و متهم شدن شماری از نمایندگان هوادار شیخ ناصر المحمد الصباح نخست وزیر سابق، وی ناگزیر به استعفا شد.

از سوی دیگر به دنبال ادامه فشار مخالفان و درخواست آنان برای انحلال پارلمان، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت پارلمان را نیز منحل کرد.

این در حالی است که طی کمتر از شش سال زمام داری شیخ ناصر المحمد از سال 2006، هفت بار دولت استعفا کرد و چهار بار نیز مجلس منحل شد. /982/ب902/گ
ارسال نظرات