۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۲۲۴۹۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تلاش دشمن تضعیف نقش روحانیت در رهبری حرکت های ضد استعماری است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز نیز از نقش روحانیت در نظام اسلامی و یکپارچه سازی ملت های آزاده علیه استکبار جهانی هراسان هستند، تصریح کرد: همه توان و تلاش نظام سلطه تضعیف نقش روحانیت در رهبری حرکت های ضد استعماری و استکباری است
نماينده مردم قزوين در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع روحانیان شهرستان تاکستان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر به نقش و رهبری روحانیت در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این نهضت عظیم دینی به رهبری یک مرجع دینی، حضور روحانیت و همراهی ملت ایران به سر منزل مقصود رسیده است.

وی با بیان این که در همه انقلاب های دنیا نقش رهبری در ایجاد و به نتیجه رساندن حرکت های مردمی بسیار کلیدی و حائز اهمیت بوده است، افزود: نقشی که امام راحل در رهبری نهضت عظیم اسلامی ایفا کردند یک نقش بی بدیل و غیر قابل مقایسه بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، احیای اندیشه دینی را در جامعه ایران را یکی از مهم ترین اقدامات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) توانستند با ساماندهی روحانیت و گردآوری دیگر گروه ها زیر چتر روحانیت و در نهایت نیز بسیج توده مردم زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه ارزش های اسلامی و مبانی دینی تنها در خانه ها محبوس بود و هیچ نقشی در اجتماع نداشت، تصریح کرد: امام راحل با آغاز نهضت اسلامی توانستند با خارج کردن ارزش های دینی از مهجوریت آن را وارد صحنه زندگی فردی و اجتماعی مردم کنند.

امام جمعه تاکستان با اشاره به این که در دوران پهلوی تنها اندیشه های غربی در بخش های مختلف کشور تقویت می شد، ادامه داد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مبانی سکولار از سطوح مختلف کشور حذف شد و احکام متعالی دینی جایگزین آن شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در تسریع حرکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه همواره در برابر حرکت های ضد دینی و انحراف ها ایستادگی کرده و هیچ گاه در مقابل این تلاش های مذبوح سکوت نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی با اشاره به این که امام خمینی(ره) توانستند با ساماندهی روحانیت آنها را در جهت به ثمر رساندن نهضت عظیم اسلامی راهنمایی و هدایت کنند، خاطرنشان کرد: روحانیت اصیل نیز تا آخرین لحظه همراه و همگام با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب ایستادگی کرده است.

وی ادامه داد: روحانیت شیعه در طول تاریخ با حکومت های دینی ظالم درگیر بوده است؛ اما این درگیری سازماندهی شده نبود و بیشتر حرکت های توده‌واری بود که چندین عالم دینی آنها را هدایت می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حرکت های توده ای روحانیت تا ارتحال آیت الله بروجردی ادامه داشت، خاطرنشان کرد: اما پس از آن گروه جدیدی از روحانیان به رهبری امام خمینی(ره) قدم به میدان مبارزه گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی تصریح کرد: پس از تجربه‏ موفقیت‏‌آمیز حضور مؤثر اسلام شیعی و روحانیت در حیات سیاسی اجتماعی سده‏ اخیر، روحانیت‏ اصیل شیعه در دوران پهلوی، در همه صحنه‌‏های سیاسی اجتماعی حضور مؤثری پیدا می‏‌کند، که اوج آن رهبری ‏نهضت اسلامی و تشکیل نظام سیاسی جمهوری اسلامی بر پایه‏ عقاید دینی بوده است.

وی با اشاره به این که علمای شیعه همچون حلقه‌های محکم زنجیرهای آهنین به همدیگر متصل بوده و شبکه وسیع فرهنگی را به‌وجود آورده بودند، گفت: ابزاری که در میان علمای شیعه وجود دارد در اختیار هیچ گروه اجتماعی نبوده است، طبقات مختلف علما، اعم از علمای مذهبی و بزرگان فرهنگی کشور، اجزای یک پیکر محسوب می‌شدند که پیوسته با محور اصلی هدایتگر انقلاب، یعنی رهبری مرتبط بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علمای شیعه برنامه‌های مورد تأیید او را در میان همه اقشار اجتماعی، اعم از بازاری، کسبه و کشاورز و دانشگاهی و طبقات دیگر اعلام کرده و نقش ابزار ارتباطی را ایفا و مردم را با اهداف رهبری هماهنگ می‌ کردند، گفت: اساتید متعهد دانشگاهی و روحانیان مستقر در مساجد سراسر کشور هم آگاهی های فرهنگی را منظم در اختیار مردم می‌گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز نیز از نقش روحانیت در نظام اسلامی و یکپارچه سازی ملت های آزاده علیه استکبار جهانی هراسان هستند، تصریح کرد: همه توان و تلاش نظام سلطه تضعیف نقش روحانیت در رهبری حرکت های ضد استعماری و استکباری است./950/پ202/س
ارسال نظرات