۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۲۴۹۹
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی ایران استمرار جریان توحیدی انبیای الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اندیشه ناب اسلامی با رهبری امام راحل و حضور مردم با انگیزه الهی، از اهداف مهم تحقق نظام اسلامی بود.
 جمهوري اسلامي ايران، ايران اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد فهیمی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در قزوین برگزار شد، به بیان چگونگی وقوع انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اندیشه ناب اسلامی با رهبری امام راحل و حضور مردم با انگیزه الهی، از اهداف مهم تحقق نظام اسلامی بود.

وی با اشاره به این که ملت ایران با ضمیری آگاه از آرمان های اسلامی و آشنایی با تعالیم و آموزه های دینی در طول تاریخ به ویژه در سده اخیر به جریان انقلاب پیوسته و با وحدت، انگیزی الهی و رهبری حضرت امام خمینی(ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند، افزود: در جریان انقلاب شاهد ایثار، فداکاری و شهادت طلبی بودیم که همین روحیه منجر به سقوط رژیم طاغوت و تسلیم استکبار در برابر مردم آزاده شد.

استاد حوزه و دانشگاه، انقلاب اسلامی ایران را استمرار جریان توحیدی انبیای الهی به ویژه پیامبر اکرم(ص) دانست و خاطرنشان کرد: این نهضت عظیم دینی با هدف رشد و تعالی بشر در طول تاریخ تداوم یافته و در فراز و نشیب های مختلف با هدایت گری های فکری و عملی اهل بیت(ع) طی سال ها مبارزه با جریان های انحرافی و به بن بست رسیدن جریان های فکری و سیاسی در عصر معاصر و با هدایت مستقیم حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفته است.

حجت الاسلام فهیمی بیان داشت: ‌انقلاب،‌ مسیر تاریخی ملت ایران را تغییر داد و از ملتی با خصوصیاتی چون وابستگی، عقب ماندگی، خود باختگی و عدم اعتماد به نفس، ملتی تأثیرگذار در مدیریت جهانی و پیشتاز در جهان اسلام در عرصه های سیاسی، علمی و فرهنگی به وجود آورد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی، ایران را به سمت قله های رفیع علم و نوآوری و رقابت در تولید علم و فن آوری در جهان و ایجاد تحول بنیادی در نظام اقتصادی و توسعه رفاه اجتماعی سوق داده است، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر نقش مهمی را در تحولات سیاسی و اقتصادی در منطقه و جهان را ایفا می کند و معادلات منطقه ای و جهانی نظیر آنچه امروز در جهان اسلام می گذرد، حاکی از تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در صحنه تحولات سیاسی، فرهنگی و علمی جهان است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش های سی ساله نظام سلطه در کندکردن حرکت رو به رشد نظام اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش های مذبوح نظام سلطه ما شاهد پیشرفت و تعالی روز افزون ایران اسلامی در دنیا هستیم.

وی همچنین بر ضرورت گسترده آحاد مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تأکید کرد و گفت: ‌هر چه بر عمر انقلاب افزوده می شود، عظمت انقلاب بیشتر می شود و راهپیمایی یوم الله 22 بهمن هم باید بهتر و با عظمت تر از گذشته برگزار شود.
 
حجت الاسلام فهیمی ادامه داد: حضور گسسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن،‌ دشمن شکن، نمایانگر عظمت انقلاب اسلامی، تجدید میثاق با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و پایبندی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است./950/پ202/س
ارسال نظرات