۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۲۵۰۹
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت:

دغدغه معنوی جزء مسؤولیت نظارت بر انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی با تاکید بر این که ناظران و بازرسان انتخابات بایستی همواره نظارت الهی را مورد توجه قرار دهند، گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور و امر نظارت با عافیت طلبی منافات دارد.
حجت الاسلام قهرمان احمدي مشاور استاندار آذربايحان شرقي در امور روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، امروز در گردهمایی توجیهی هیئت‌های بازرسی انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: نظام اسلامی تجربه برگزاری 30 انتخابات در کمال صحت و سلامت را داراست و فتنه انگیزی دشمنان تاثیری در روحیه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: علیرغم اعتماد عمومی نسبت به دست اندرکاران برگزاری انخابات، بایستی هیئت‌های بازرسی و نظارت بر انتخابات بر خدشه‌ناپذیر بودن انتخابات و جلب بیش از پیش اعتماد عمومی نهایت تلاش خود را داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که هیئت‌های بازرسی و نظارت رسالتی الهی بر عهده دارند، تصریح کرد: آیات متعدد قرآنی و روایات وارده از سوی ائمه اطهار نشان از اهمیت امر نظارت دارد، از دیدگاه اسلام تمام امور تحت نظارت الهی است و خداوند بر تمام امور آگاه و بیناست.

امام جمعه هریس بازدارندگی را از ویژگی های امر نظارت الهی و تقویت جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: ناظران و بازرسان انتخابات بایستی همواره نظارت الهی را مورد توجه قرار دهند و التزام به قانون را در اولویت امور قرار دهند، امر نظارت با عافیت طلبی منافات دارد.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر برگزاری سالم انتخابات و پرهیز از عافیت‌طلبی از سوی ناظران و بازرسان اظهار داشت: عدم احساس مسؤولیت در راستای انجام امور بازرسی و نظارت بر انتخابات آسیب جدی در روند عمل به تکلیف بازرسان خواهد زد.

حجت الاسلام احمدی عدم توجه به حب و بغض های سیاسی و جناحی را لازمه کار هیئت های نظارت و بازرسی ارزیابی کرد و گفت: محافظه‌کاری و بی تفاوتی در نظارت انتخاباتی بر خلاف قانون و شرع است که انتخابات مجلس نهم هم از دیدگاه داخلی و هم از منظر خارجی دارای اهمیت و حساسیت های ویژه ای است که این امر اهمیت کار ناظران را نشان می دهد./935/پ202/س
ارسال نظرات