۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۲۲۵۸۸
آیت الله خاتمی:

همه جبهه کفر مردم ایران را به عدم حضور در انتخابات دعوت می کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برای شکرگزاری نعمت انقلاب باید نخست طاغوت را شناخت، گفت: پاسداری از نعمت دین، حمایت از ولی فقیه، داشتن بصیرت، حضور در صحنه‌های انقلاب و توجه به انتخابات از روش‌های شکرگزاری انقلاب است.
آيت الله سيد احمد خاتمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز در جمع خواهران طلبه جامعه الزهرای قم با اشاره به آیه 7 سوره ابراهیم و رسالت حضرت موسی برای هدایت مردم از ظلمت به سوی نور و تذکر ایام الله به مردم گفت: در قرآن همه جا ظلمت بصورت جمع آمده ولی نور هیچگاه به صورت جمع و تثنیه نیامده، این بدین معنا است که جایی که خدا در اندیشه انسان حاضر باشد آنجا وحدت و همه نور است، اما انجا که خداوند در اندیشه انسان حضور نداشته باشد عین ظلمت است.

وی با اشاره به معنای ایام الله در تفاسیر گفت: مهمترین روزی که خدا نعمتی به مردم داده یا عذابی برای دشمنان فرستاده است آن روز از ایام الله است. دهه فجر ما، هم مصداق ایام نعمت و هم ایام نقمت است.

ضرورت شناخت طاغوت برای شکرگزاری انقلاب
وی با اشاره به آیه نهم سوره ابراهیم که خداوند اعلام کرده اگر شکر نعمت ها را به جا آورید نعمت‌ها را زیاد می کنم و اگر ناسپاسی کنید نه تنها نعمت‌ها را می‌گیرم بلکه مجازات هم در پی دارد، اظهار داشت: ضرورت معرفی نعمت انقلاب و نظام اسلامی و چگونگی شکر این نعمت از این آیات استفاده می‌شود.

آیت الله خاتمی بیان داشت: وقتی می توانیم نعمت بودن انقلاب را ترسیم کنیم که طاغوت را بشناسیم، برای تبیین این مسئله به سه بعد از ابعاد نعمت بودن انقلاب اشاره می شود. اولین بعد این نعمت حاکمیت دین است، وظیفه رژیم پهلوی دین زدایی بود و در واقع انگلیس این رژیم را برای برچیدن بساط دین مسلط کرده بود.

وی ادامه داد: برای این منظور سعی داشتند کسی بر سر کار باشد که اولا بی‌سواد محض و ثانیا بی دین مطلق باشد که رضا خان با این خصوصیات منطبق بود. رضا خان در حکومت 20 ساله خود یک سفر 12 روزه به ترکیه داشت و در آنجا آموزش دین زدایی دید و سپس آن را مو به مو اجرا کرد.

اقدامات دیکتاتور دهه بیست
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اولین اقدام رضا شاه کشف وحشیانه حجاب بود، امروزه حجاب نماد اسلامیت است نه یک اصل فرعی فقهی، حجاب اساس شده و هر دولتی که بخواهد با دین مبارزه کند ابتدا با حجاب مبارزه می کند.

وی دومین اقدام رضاخان را مبارزه با روحانیت دانست و گفت: وی در سومین اقدام خود حوزه های علمیه را به تعطیلی کشاند و آنها را به دبیرستان های دخترانه تبدیل کرد.

آیت الله خاتمی اقدام بعدی دیکتاتور دهه بیست را مبارزه شدید با عزاداری سید‌الشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: در دوران حکومت رضا خان حتی یک فریاد یا حسین در میادین اصلی شهرها شنیده نشد. رژیم طاغوت رژیم لائیک بود و ایران پایگاه لائیک به برکت انقلاب، پایگاه اسلام ناب محمدی شد.

وی با بیان این که نهضت های جهان از انقلاب ما سرمشق می‌گیرند افزود: امروز هر جا نام ایران هست نام اسلام هم وجود دارد و پرچم توحید در آنجا حاکم است، قانون اساسی ما قانون صد در صد اسلامی است که 50 نفر فقیه در حد اجتهاد آن را تدوین کرده اند، مسئولین در این نظام معتقد به اسلام و رسول خدا و اهل بیت(ع) هستند. این در حالی است که تا قبل از انقلاب، دین یک امر قاچاق بود.

استقلال ایران را قدر بدانیم
مدرس خارج فقه حوزه علمیه، استقلال را دومین بعد نعمت انقلاب دانست وگفت: در طول تاریخ ایران، قدرتهای بیگانه بر ایران حاکم بودند، انگلیس و آمریکا در همه امور کشور حرف اول را می‌زدند، شخص اول مملکت از سفارت آمریکا دستور می‌گرفت، ارتش با آن همه اقتدار تحت نظر ژنرالهای آمریکایی بود و بردگی در ایران آن روز موج میزد.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری اظهار داشت: در حالی که هیچ چیز در این کشور مال ما نبود، به برکت انقلاب و اسلام، امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین دولت در میان دولت‌هاست و این واقعیت مورد اعتراف قدرتهای بزرگ جهان است. حتی قصه تحریم و همه فشارهایی که به ایران تحمیل می‌شود به گفته مسؤولان آمریکا و اروپا فقط برای این است که ایران را پای میز مذاکره بنشانند و این نشان دهنده قدرت استقلال نظام جمهوری اسلامی است.

حاکمیت مردم؛ نتیجه انقلاب اسلامی
وی سومین بعد نعمت بودن انقلاب را حاکمیت مردم عنوان کرد و بیان داشت: امروز مردم تعیین کننده سرنوشت خودشان هستند، بعد از انقلاب تاکنون 30 بار مردم پای صندوقهای رای رفته‌اند که این مطلب در جهان و حتی در خود ایران سابقه نداشته است. در رژیم گذشته مردم حتی نماینده خود را نمی‌شناختند و نمایندگان از پیش تعیین شده بودند و انتخابات یک امر تشریفاتی بود ولی امروز به برکت انقلاب مردم همه کاره هستند.

5 روش برای شکرگزاری نعمت انقلاب
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که چگونه باید شکر این انقلاب را به جا آورد گفت: پاسداری از نعمت دین، حمایت از ولی فقیه، داشتن بصیرت، حضور در صحنه‌های انقلاب و توجه به انتخابات از روش‌های شکرگزاری انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: باید جلوه‌های دین را حفظ و ترویج کرد و تا آخرین نفس پای آن ایستاد، امام علی (ع) می فرمایند: اگر حادثه ای پیش آمد و امر بین فدا کردن جان و مال بود، مال را فدا کنید ولی اگر امر بین فداکردن جان و دین بود جانتان رابرای دین فدا کنید، نابود شده کسی است که دینش را نابود کنند و غارت شده کسی است که دینش را به غارت ببرند.

این استاد حوزه علمیه استمرار سی و سه ساله انقلاب اسلامی را مدیون رهبری‌های آگاهانه حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای دانست و بیان داشت: باید از ولایت حمایت عملی کنیم بدین معنا که اوامر ولی فقیه را بشنویم و عمل کنیم. تولی بی تبری امکان پذیر نیست. تولی و تبری شکر نعمت ولایت است. در روایتی آمده که شخصی به امام صادق(ع) فرمود: فلانی شما را دوست دارد ولی برائتش ضعیف است. حضرت فرمودند: هیهات؛ کسی مدعی است که ما را دوست دارد و از دشمنان ما تبری نمی‌جوید! دروغ می گوید.

وی زاویه داشتن از ولایت را آغاز انحراف برشمرد و گفت: کسی که شعار ولایت بدهد ولی در عمل با ولایت همگام نباشد دروغگویی بیش نیست.

آیت الله خاتمی داشتن بصیرت را ضروری دانشت و افزود: باید خوب ببینیم تا مبادا دشمن باطنش را در چهره حق به ما نشان دهد، افق آینده را روشن دیدن و از مشکلات و سختی ها نهراسیدن و مأیوس نشدن از نشانه های بصیرت است.

وی اهمیت حضور در همه صحنه‌های انقلاب به ویژه انتخابات مجلس نهم را از آن جهت دانست که تمامی جبهه کفر و احزاب شرک، مردم ایران را به حضور نیافتن در انتخابات دعوت می کنند. وظیفه ما حضور در پای صندوقهای رای و انتخاب اصلح است، شورای نگهبان صالح را معرفی می‌کند و وظیفه مردم این است که اصلح را انتخاب کنند. اصلح کسی که کارایی بیشتری در مجلس داشته باشد، شیفته خدمت باشد نه تشنه قدرت و ولایت مدار باشد تا مجلسی ولایی تشکیل شود./916/پ201/ع

ارسال نظرات