۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۲۸۷۹

گردهمایی فصلی روحانیان مستقر آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر و در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گردهمایی فصلی روحانیون مستقر آذربایجان شرقی برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی فصلی روحانیون مستقر اظهار داشت: رسالت روحانیت در عصر حاضر هدایت قلوب عاشقان راستی و مهربانی به سمت حقیقت خدای متعال و گشودن دریچه های نو به روی مشتاقان معنویت است.

وی با تاکید بر این که معضلات جامعه بشری به واسطه غفلت از معارف و آموزه های نبوی بوده است، افزود: هفته وحدت فرصتی برای بررسی ظرفیت های تعامل و وحدت بیش از پیش جامعه اسلامی به ویژه میان شیعیان و اهل سنت است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که فرق ضاله به ویژه وهابیت و بهائیت به دنبال تفرقه در امت اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: رسالت امروز روحانیت تبیین اهمیت وحدت و نتایج اتحاد امت اسلامی در مقابله با نظام کفر و سلطه است.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با تشریح وظایف روحانیان مستقر استان در ایام الله دهه فجر گفت: تشویق برای حضور مردم در راهپمایی 22 بهمن و حضور در پای صندوق های رای وظیفه روحانیت است که باید در منابر و جلسات مختلف بر آن تاکید کنند.

وی از اجرای بیش از 150 برنامه فرهنگی و قرآنی همزمان با ایام دهه فجر در استان خبر داد و گفت: این برنامه ها شامل محفل انس با قرآن، کرسی های تلاوت قرآن، تفسیر، حفظ، اعزام مبلغ به شهرها و روستاها، جشنواره نشریات فرهنگی، گردهمایی انجمن های اسلامی و برگزاری کارگاه های آموزشی است.

حجت الاسلام اسکندری ادامه داد: تجلیل از بسیجیان برتر فعال، برپایی ایستگاه صلواتی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مراسم ویژه دهه فجر، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری نشست های سیاسی، برگزاری برنامه "زن، انقلاب اسلامی و تحکیم بنیان خانواده"، اجرای مسابقات مختلف ورزشی و عقیدتی و تجلیل از شاعران برگزیده کنگره های شعر، برگزاری شب شعر و همایش روحانیت منطقه از دیگر برنامه ها در آستانه 2 بهمن است.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده در تمامی شهرهای استان اجرا می شود، گفت: در برگزاری این مراسم مساجد، مدارس صدرای استان و کانون های فرهنگی مساجد با ادارات تبلیغات اسلامی و روحانیان مستقر و طرح هجرت همکاری خواهند داشت./935/پ202/س
ارسال نظرات