۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۲۲۹۰۲
استاد حوزه و دانشگاه:

روحانیت با تبیین ویژگی های نماینده اصلح خواب دشمنان را پریشان کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اهواز قشر روحانیت را مه مترین قشر جامعه نسبت به تأثیرگذاری بر مردم دانست و تصریح کرد: روحانیان باید با شرکت در مجالس و محافل مذهبی ویژگی های نامزد خوب و اصلح را برای مردم بازگو کرده و با این کار خود بهترین ها را وارد صحن علنی مجلس کنند.
حجت الاسلام محسن پور، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
حجت الاسلام اسدالله محسن پور استاد حوزه و دانشگاه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش تأثیرگذار حوزه های علمیه و روحانیت در وحدت آحاد و اقشار جامعه، اظهار داشت: همواره وحدت مهم ترین مؤلفه پیشرفت و ترقی یک ملت در همه عرصه های علمی، فرهنگی و سیاسی بوده و لازمه اتحاد بین اقشار و آحاد جامعه، ارتباط مستقیم و مستمر حوزه های علمیه و روحانیان با بدنه جامعه است.

استاد حوزه علیمه اهواز قشر روحانیت را مهمترین قشر جامعه نسبت به تأثیر گذاری بر مردم دانست و تصریح کرد: طلاب و روحانیان مدارس علمیه خوزستان، باید با حفظ و وحدت و انسجام بین مردم و نظام، توطئه های دشمنان را خنثی کنند؛ چرا که دشمنان همواره در تلاش هستند تا ارتباط میان حوزه، مردم و نظام را از بین ببرند، پس حفظ وحدت و همدلی مهم ترین عامل پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر بیگانگان است.

وی لازمه ایستادگی نظام اسلامی در برابر دشمنان را ارتباط روحانیان با مردم خواند و تصریح کرد: اتحاد مردم با روحانیان موجب وحدت و همدلی ملت ایران می شود؛ از این‌ رو دشمنان همواره در تلاش هستند تا وحدت بین مردم و روحانیان را از بین ببرند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله، مهمترین عامل پایداری ایران در برابر مستکبران را اصل ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: طلاب و روحانیان مدارس علمیه خوزستان، وظیفه دارند با تبیین مسائل مرتبط با ولی فقیه و ضرورت و نتایج پیروی از آن، دسیسه های خناثان را خنثی کنند.

وی با بیان این که فرهنگ دهی و بصیرت افزایی در نظام سیاسی اسلام به عهده روحانیت است، گفت: روحانیان همواره در تلاش بودند تا فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه گسترش دهند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های بین المللی سرافراز کنند.

حجت الاسلام محسن پور در پایان سخنان خود، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبر در خصوص انتخاب نامزد اصلح، اظهار داشت: روحانیان باید با شرکت در مجالس و محافل مذهبی ویژگی های نامزد خوب و اصلح را برای مردم بازگو کرده و با این کار خود بهترین ها را وارد صحن علنی مجلس کنند./9465/ت302/س
ارسال نظرات