۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۲۲۹۱۵

همایش قضات و اعضای شورای حل اختلاف خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش استانی قضات و اعضای شورای حل اختلاف با موضوع بررسی عملکرد و تقدیر از شورا و قضات نمونه در اهواز برگزار شد.
همايش قضات خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش استانی قضات و اعضای شورای حل اختلاف با موضوع بررسی عملکرد و تقدیر از شورا و قضات نمونه، با حضور علما، روحانیان، قضات نمونه، مسؤولان استانی، عشایر عرب و بختیاری امروز در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان، محمدباقر الفت رییس کل دادگستری استان، ناصر زائری رییس شورای حل اختلاف خوزستان، فرهاد افشارنیا دادستان انقلاب اسلامی دادگستری اهواز و عباس حسینی پویا رییس دادگستری دزفول از جمله سخنرانان این همایش بودند.

در این مراسم، محمدباقر الفت رییس کل دادگستری خوزستان، بر ضرورت گسترش فعالیت شوراهای حل اختلاف در سطح استان تأکید کرد و گفت: عدم تلاش در زمینه ارتقای شوراها به معنای مواجهه با مشکلات می باشد.

این مقام مسؤول با تقدیر از زحمات رؤسای دادگستری‌های شهرستان ها در جهت تقویت شوراهای حل اختلاف، تصریح کرد: علی رغم وجود تمامی کمبودها، شوراها در 10 سال گذشته با کمک های مسؤولان ذیربط فعالیت مطلوبی داشته‌اند.

در ادامه نیز، فرهاد افشارنیا، دادستان انقلاب اسلامی اهواز، کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسراها را از مهم ترین ویژگی های وجود شوراهای حل اختلاف دانست و گفت: به یقین لازم نیست که همه پرونده‌ها به محاکم قضایی وارد شوند بلکه برخی از این پرونده ها با ورود به شوراها، مشکل حل می‌شود.

وی نقش سران عشایر در حل اختلاف ها را مهم تلقی کرد و تصریح داشت: بسیاری از اختلافات در درون عشایر و طوایف ایجاد می‌شوند و به همین دلیل از سران و بزرگان عشایر خواهان اهتمام ویژه نسبت به حل این اختلاف ها هستیم.

در بخش دیگری از این همایش، عباس حسینی پویا رییس دادگستری دزفول، به ارائه گزارشی از شورای حل اختلاف این شهرستان پرداخت و مطالباتی همچون داشتن مکانی جدید برای این شورا خواستار شد.

گفتنی است، در پایان این همایش، از قضات و اعضای برجسته شوراهای حل اختلاف سراسر استان با اهدا لود یادبودی تجلیل شد./9463/پ202/س
ارسال نظرات