۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۱۹۰
آخرین خبرها از بحرین؛

ضرب و شتم علمای شیعه و حضور تانک های آل خلیفه در میدان شهدا

خبرگزاری رسا ـ دو تن از علمای شیعه بحرین از سوی نیروهای امنیتی و مزدوران آل خلیفه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجج اسلام شیخ محمود حسن باقر و شیخ جعفر الشهابی از علمای شیعه عضو شورای اسلامی علمای بحرین، بعدازظهر روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی و مزدوران وابسته به آل خلیفه ضرب و شتم شدند.

این دو عالم شیعه بحرینی که برای حضور در راهپیمایی روز گذشته با عنوان «فریاد ملت» در میان مردم حضور یافته بودند با شلیک گازهای اشک آور و سمی از سوی نیروهای امنیتی مواجه و دچار خفگی شدند، شیخ محمود حسن باقر و شیخ جعفر الشهابی بلافاصله به خیابان دیگری رفته، اما مورد تعقیب خودروهای نظامی قرار گرفتند.

نظامیان بحرینی بلافاصله به محاصره اعضای شورای اسلامی علمای بحرین شتافته و ابتدا اقدام به فحاشی به آنان کرده و سپس به ضرب و شتم و لگد زدن به این علما پرداختند.

نیروهای امنیتی آل خلیفه که به ضرب و شتم شدید حجت الاسلام محمود باقر و حجت الاسلام شهابی ادامه می دادند می خواستند که این دو عالم را بازداشت کنند، ولی از این عمل صرف نظر کرده و آنها را رها ساختند.

برخی از مزدوران نظام فاسد آل خلیفه در جریان این حادثه به شدت به علمای شیعه خصوصا آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان و حجت الاسلام علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین توهین و فحاشی کردند.

نظامیان بحرینی و مزدوران آل خلیفه در پایان با سرقت گوشی های همراه، پول و انگشترهای این علما از صحنه دور شدند.

گفتنی است امروز، روز بسیار مهمی برای ملت بحرین به شمار می آید، زیرا شهروندان بحرینی برای بازگشت به میدان شهدا (اللولوه) که نماد انقلاب بحرین به شمار می آید مصمم شده و از صبح امروز به سوی این میدان روانه شده اند.

این امر در حالی صورت می گیرد که مقامات آل خلیفه چندین ماه است از نزدیک شدن مردم به این میدان که آن را کاملا تخریب کرده اند، جلوگیری می کنند و نسبت به حضور مردم در این میدان هشدار داده اند.

خبرهای رسیده از بحرین حاکیست که تانک و نفربرهای نظام این میدان را محاصره کرده و نظامیان نیز به تیراندازی و شلیک گلوله های سمی و اشک آور به سوی شهروندان می پردازند.

جنبش ائتلاف انقلاب 14 فوریه هم اکنون با صدور پیامی از انقلابیون خواست در میدان شهدا حضور یابند و به سرکوب و اقدامات امنیتی نیروهای امنیتی آل خلیفه بی تفاوت باشند./980/ب902/گ
ارسال نظرات