۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۷۴
رییس دانشکده الدعوه لبنان خواستار شد:

عملیاتی شدن فقه به عنوان احکام شریعت مسلمان

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده الدعوه لبنان با اشاره به وقوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، خواستار عملیاتی شدن فقه به عنوان احکام شریعت مسلمان شد.
فقه و قانون


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالناصر جبری در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی فقه و قانون که عصر امروز 26 بهمن‌ماه در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) قم برگزار شد، با اشاره به وقوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، خواستار عملیاتی شدن فقه به عنوان احکام شریعت مسلمان شد.

وی که در این مراسم به زبان عربی سخن می‌گفت، بیداری اسلامی را ادامه راه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی‌(ره) و استمرار آن به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دانست و افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام هستند که نقش خود را در رهبری امت اسلامی به خوبی ایفا کرده‌اند.

رییس دانشکده الدعوه لبنان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جایی رسیده که می‌تواند در برابر کشورهای مختلف بایستد و در سطح پیشرفت‌های علمی به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان بدرخشد.

وی در ادامه بر حفاظت از بیداری اسلامی منطقه و مصون نگاه داشتن آن از توطئه‌های دشمنان تأکید کرد و افزود: باید بیداری اسلامی را از توطئه دشمنان که می‌خواهند از آن در راستای منافع خود سوء استفاده و حتی مسأله فلسطین را هم مصادره کنند و اشغال را استمرار ببخشند، حراست کرد.

عبدالناصر جبری خاطرنشان کرد: فقها و علمای دین باید نقش اساسی خود را در این بیداری‌های اسلامی ایفا کنند که اگر به وظیفه خود عمل نکنند، مسأله فلسطین، بیت‌المقدس و بسیاری از مسائل دیگر در جهان مستضعفین به فراموشی سپرده می‌شود.

وی که اهتمام ویژه‌ای به فقه مقارن و تطبیقی دارد با بیان این‌که فقها و قانون‌گذاران اسلامی باید رهبری مردم را به عهده گرفته و آنان را از ظلم و ستم به سوی نجات رهنمون شوند، اظهار داشت: اگر بیداری اسلامی رها شود، مردم بدون رهبر خواهند بود و این بیداری به سرانجام نمی‌رسد.

این اندیشمند لبنانی در پایان سخنان خود با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که در آن تصریح شده است بر این‌که خداوند متعال همه انسان‌ها را یکسان، اما از ملت‌ها و قبایل مختلف خلق کرده است، بر اتکای به خداوند متعال و همکاری و همدلی بین همه مسلمانان در راستای پیشبرد اهداف اسلام تأکید کرد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات