۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۲۳۳۷۳
امام جمعه جدید زنجان:

امام جمعه نباید وابسته به حزب و جناح باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خاتمی با بیان این که من سرباز ولایتم و هر جا که رهبری فرمان بدهند خدمت می‌کنم، گفت: امام جمعه نباید وابسته به حزب و جناح باشد.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، نماز جمعه زنجان به امامت حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده جدید ولی فقیه در استان زنجان با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار شد.

وی در سخنانی با تاکید بر این که نماز جمعه نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی است، اظهار داشت: نماز جمعه محل کسب بصیرت برای مقابله با توطئه های دشمنان تقویت همبستگی و همچنین آگاهی بخشی به جامعه است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: کمک به توسعه کشور، بالا بردن آستانه تحمل مردم در برابر تهدیدات دشمنان، تقویت روحیه ولایت پذیری و ارتقای بصیرت مردم، از مهمترین اقداماتی است که ائمه جمعه باید در راستای تحقق آن به جد بکوشند.

وی به حضور هفت ساله خود در شهر شهریار و رضایت مردم این شهر اشاره کرد و گفت: من سرباز ولایتم و هر جا که فرمان بدهند خدمت می‌کنم، حقیقت آنست که امام جمعه نباید وابسته به حزب و جناح باشد، ائمه جمعه باید مانند یک پدر نسبت به مشکلات مردم مسؤول باشند.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام 29 بهمن سال 56 مردم تبریز عیه رژیم ستمشاهی اظهار داشت: گرامیداشت چهلم شهدای قم حلقه مبارزات مردم سراسر کشور علیه رژیم پهلوی بود، که در نهایت قیام 29 بهمن عامل شتاب پیروزی انقلاب ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با اشاره به وی‍‍زگی های بارز مردم زنجان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی، گفت: مردم زنجان نیز ولایت مدار و دوستدار اهل بیت هستند و همواره به تبعیت از ولایت در صحنه های سیاسی اجتماعی حضور حداکثری داشته اند.

وی بر شناخت ابعاد و زوایای مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی تاکید کرد و خواستار شناخت دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی در 33 سال گذشته شد و گفت: باید قدر نعمت ولایت و نظام اسلامی را دانست و با حضور در صحنه های مختلف بر تداوم ارزش ها پایداری کرد.

حجت الاسلام خاتمی، در پایان با تاکید بر اهمیت و ضرورت حضور حماسی مردم استان زنجان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: چشم امید مقام معظم رهبری به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب افراد صالح برای نمایندگی دور نهم مجلس است./935/پ202/س
ارسال نظرات