۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۳۸۲
مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه:

دیانت و تخصص شرط اصلی برای نمایندگی مجلس است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با تأکید بر این که امروز ایران اسلامی به مجلسی قوی و نیرومند نیاز است، گفت: دیانت، تخصص و روحیه تحمل پذیری در برابر مشکلات از مهم ترین شروط انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
مجلس
حجت الاسلام غلامحسین صادقی، رییس حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه‌ اظهار کرد: در حال حاضر برگزاری مناظرات صمیمی انتخاباتی محل مناسبی برای تبلیغ و تشخیص صلاحیت نامزدهاست که در کشور ما نیز در حال رواج است که از این راه می توان بهترین انتخاب ها را انجام داد و نامزدها نیز می توانند به سوالات مردم پاسخ دهند.

وی با اشاره به رهنمودهای امام راحل در خصوص قرارگرفتن مجلس شورای اسلامی در راس همه امور‌ تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از جایگاه بسیار ارزشمندی در نظام اسلامی برخوردار است، این مجلس افزون بر فعالیت قانون‌گذاری بازوی نظارتی بسیار مهم کشور محسوب می‌شود.

انتخابات تجلی مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام صادقی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی تجلی مردم سالاری دینی در دائره حکومت و نظام اسلامی است، اگر به دنبال افزایش کارایی این مجلس هستیم باید افرادی با تدین و تخصص عالی در آن حضور یابند تا از این طریق بهترین تصمیمات برای کشور اتخاذ شود.

رییس حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، تصریح کرد: برخی افراد به این بهانه که شاید نتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند و یا توان شناخت حقیقی افراد را ندارند خود را از صحنه انتخابات کنار می کشند که این کار نه عقلی است و نه شرعی.

وی تاکید کرد: کسانی که می توانند به عنوان رای دهنده و نامزد، وارد این عرصه شوند، نباید از زیر بار این مسؤولیت شانه خالی کنند؛ زیرا خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) فرمودند«بهترین افراد امت تو کسانی هستند که در مسائل اجتماعی تو را تنها نمی گذارند»، پس در این شرایط حساس نیز همه باید به تکلیف خود عمل کنیم.

این استاد حوزوی توجه به ملاک های حقیقی انتخاب نمایندگان شایسته ملت را ضروری دانست و گفت: در انتخاب فرد اصلح باید به مواردی همچون سابقه افراد، دیانت، ثبات قدم و صلابت در فکر و اندیشه و عمل و تقوای فردی و اجتماعی توجه شود.

حجت الاسلام صادقی افزود: پرس‌و‌جو و تحقیق در خصوص سابقه و شخصیت نامزدها از افراد آگاه و دلسوز و حتی مراجع و موسسات مختلف می تواند مردم را در تشخیص بهترین افراد کمک کند.

وی با بیان این مطلب که امروز کشور ما به مجلسی قوی و با نشاط نیازمند است، تصریح کرد: نمایندگان ملت باید دارای دیانت، تخصص، روحیه تحمل پذیری و پاکی و صفای باطن باشند تا بتوانند نماینده شایسته‌ای برای مردم انقلابی و مسلمان ایران باشند.

وی حوزویان و دانشگاهیان را از جمله اقشار تاثیرگذار در بصیرت افزایی در جامعه عنوان کرد و گفت: به صورت کلی افرادی که صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان تایید شده یک مرحله اصلی را که تشخیص سلامت اجتماعی و اعتقادی آنان است را طی کرده اند و انتخاب مردم در مرحله بالاتر یعنی انتخاب بهترین‌ها انجام می‌شود که در این عرصه طلاب و علما و استادان دانشگاه می‌توانند ملاک‌هایی که رهبر انقلاب در خصوص بهترین نامزدها ارائه کرده اند را برای مردم بیان کنند.

رییس حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، برگزاری نشست های گروهی انتخاباتی و بیان دیدگاه ها و طرح‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را از جمله راهکارهای مناسب برای تشخیص بهتر و صرفه‌جویی در هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: می‌توان در فضایی صمیمی در هر منطقه این افراد را در کنار هم قرار داد تا هر یک به بیان نظرات و برنامه های خود در راه توسعه کشور بپردازند.

وی در پایان گفت: نامزدهایی که می دانند دیگر نامزدها از آنها اصلح هستند بنا به وظیفه اخلاقی و شرعی از نامزدی خود انصراف دهند تا موجب شکسته‌شدن آرای افراد لایق نشوند./936/ت302/س

ارسال نظرات