۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۴۶۵
جنبش حماس:

حمایت آمریکا از جنایت های صهیونیستی ریشه درد و رنج ملت فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ جنبش حماس، تجاوزگری های پیوسته صهیونیستی را جنگی دینی علیه مقدسات خواند و حمایت آمریکا از این تجاوزگری ها را ریشه درد و رنج ملت فلسطین برشمرد.
جنبش حماس
به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تاکید بر خطر تجاوزگری های پی در پی رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی برای ویران ساختن این مسجد و برپا کردن هیکل موهوم خود به جای آن، گفت: این تجاوزگری های صهیونیستی، جنگی دینی علیه مقدسات و مساجد اسلامی است تحت پوشش و حمایت رسمی آمریکایی است.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس، حمایت آمریکا از جنایت ها و تجاوزگری های صهیونیستی را ریشه درد و رنج ملت فلسطین دانست و گفت: این تجاوزگری های همگان را به ایفای درست نقش خود در حمایت از مسجدالاقصی و نجات مقادسات و رویارویی با این دسیسه های خطرناک وامی دارد.

وی حمایت از مقدسات اسلامی در فلسطین را وظیفه و تکلیفی دینی، اخلاقی، ملی و قومی برای همه اعراب و مسلمانان دانست و خواستار ایجاد حرکت و جنبشی بی سابقه در پشتیبانی از این مساله از سوی امت عربی و اسلامی شد تا مرحله بعد، انقلاب فراگیر برای آزادسازی قدس و فلسطین باشد.

از سوی دیگر، فراکسیون تغییر و اصلاح وابسته به جنبش حماس در مجلس قانون گذاری فلسطین با صدور بیانیه ای، سیاست های هدفمند رژیم صیهونیستی در یهودی سازی شهر قدس و تخریب مسجدالاقصی را محکوم کرد و خواستار بسیج اعراب و مسلمانان برای پاسداری از قدس و مسجد الاقصی شد.

این بیانیه با تاکید بر لزوم قیام مردم فلسطین علیه جنایت های اشغالگران صهیونیست در شهر بیت المقدس، تداوم مذاکرات بیهوده تشکیلات خودگردان فلسطین با سران تل آویو و هماهنگی امنیتی میان آنها را مشروعیت بخشی به این جنایت ها دانست و از این تشکیلات خواست تا دست از سرکوب مقاومت در کرانه باختری بردارد./981/ب903/گ
ارسال نظرات