۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۵۸۸

دفتر آیت الله سیستانی دست داشتن نمایندگان این مرجع در آشوب های عراق را تکذیب کرد

خبرگزاری رسا ـ دفتر حضرت آیت الله سیستانی دست داشتن نمایندگان این مرجع در آشوب های روزهای گذشته در عراق را به شدت رد کرد.
ـآيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف با صدور بیانیه ای دست داشتن نمایندگان این مرجع تقلید در یورش به دفاتر سید محمود حسنی صرخی از علمای مدعی مرجعیت در عراق را به شدت تکذیب کرد.

این دفتر با محکوم ساختن آشوب های رخ داده در روزهای گذشته در برخی از شهرهای عراق تاکید کرد: نمایندگان و افراد مورد اعتماد حضرت آیت الله سیستانی هیچ نقشی در حمله های رخ داده به دفتر سید محمود صرخی ندارند و خبرهای منتشر شده در این باره را به شدت تکذیب می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: لازم است که نقش مراجع تقلید در شرایط مختلف پیشین و دعوت آنان از همگان برای پایبندی به قانون و دوری از روی آوردن به خشونت را یادآور می شویم.

دفتر حضرت آیت الله سیستانی اعمال خشونت بار که در روزهای گذشته در برخی استان ها رخ داد را محکوم کرده و از مقامات خواست امنیت را کنترل و از تجاوز گروه های مختلف به مردم و دفاتر علما جلوگیری کنند.

این بیانیه در حالی صادر شد که تعدادی از شهروندان استان های مختلف به دفاتر سید محمود حسنی صرخی از علمای مدعی مرجعیت در عراق یورش برده و ضمن انتقاد شدید از عملکرد وی خواستار تعطیلی همه دفاتر این فرد در سراسر عراق شدند.

دشمنان عراق که درصدد شعله ور ساختن فتنه در این کشور هستند از روز جمعه به اقدامات تروریستی علیه علما و نمایندگان مراجع تقلید خصوصا حضرت آیت الله سیستانی پرداخته و چنین وانمود می کنند که پیروان حضرت آیت الله سیستانی به دفاتر سید محمود الصرخی حمله ور می شوند و بدینوسیله می خواهند چهره مرجعیت تقلید در عراق که از جایگاه والایی برخوردار هستند را تخریب سازند.

گفتنی است سید محمود حسنی صرخی از طلاب علوم دینی شیعه عراق است که با وجود اینکه از مدارج علمی بالایی برخوردار نیست، از سال 2003 اعلام مرجعیت کرده و انتشار مسائلی نظیر حسنی بودن و ارتباط داشتن وی با امام زمان (عج) سبب جمع آوری طرفداران فراوان و بروز انحرافات فکری در میان این افراد شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات