۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۲۳۶۳۸

برگزاری پنجمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: این اداره کل جهت برگزاری پنجمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها در ارومیه فراخوان داد.
مطبوعات
امید سیاح، مسؤول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که در شرایط خاص دنیای امروز با نگاهی به ابزارهای فرهنگی و سیاسی مسلط جهان، ضرورت حفظ پیوند و همزیستی تاکید می شود، اظهار کرد: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بر اساس وظایف ذاتی خود در ایجاد تعامل بیشتر و سازنده بین اقوام ایران پنجمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه را در ارومیه برگزار می کند.

وی گفت: رسانه ها، اقوام و ادیان، مهندسی فرهنگی، اقوام و ادیان، هویت و بخش ویژه از محور های اساسی این سمینار هستند که از اندیشمندان، پژوهشگران، اصحاب قلم ورسانه دعوت می شود مقالات و آثار تحقیقی خود را در موضوعات تعیین شده به دبیرخانه سمینار ارسال کنند.

سیاح ادامه داد: بخش رسانه ها، اقوام و ادیان شامل کاربردهای رسانه های دیجیتالی و کارکرد فضای مجازی در تعامل اقوام و ادیان، نقش رسانه ها و مطبوعات در آسیب شناسی سیاست های قومی در عصر جهانی شدن و رسانه ها، بحران های نوین، ساماندهی فرهنگی و همبستگی اجتماعی است.

مسؤول واحد مطبوعات آذربایجان غربی، تاثیر و تاثر مولفه های مدیریت فرهنگی در تحکیم مبانی اقوام و ادیان، مهندسی فرهنگی، وحدت ملی- اقوام و ادیان، مهندسی فرهنگی و تعامل اقوام بر اساس مدل های کاربردی و جایگاه آن را از موضوعات بخش مهندسی فرهنگی، اقوام و ادیان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: جایگاه هویت ایرانی ـ اسلامی در حوزه تمدنی جهان، جایگاه شعر و ادب، تقویت ادبیات ملی و تاثیر آن در هویت ایرانی اسلامی، ماهواره، اینترنت، شبکه های اجتماعی و بحران هویت از بخش های هویت و ادیان، اقوام، رسانه و بیداری اسلامی از موضوعات بخش ویژه است.

به گفته سیاح، علاقه مندان برای شرکت در این سمینار تا پایان فروردین ماه سال آینده فرصت دارند آثار خود را حداکثر در 14 صفحه تنظیم و به آدرس دبیرخانه واقع در ارومیه، خیابان ارشاد، روبروی بیمارستان امام خمینی(ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.

وی همچنین گفت: علاقه مندان برای اطلاعت بیشتر و آگاهی از نحوه نگارش مقاله می توانند به پایگاه اینترنتی www.taamoleaghvam.ir مراجعه کنند.

مسؤول واحد مطبوعات آذربایجان غربی،با بیان این که نویسندگان سه مقاله برتر در هر محور آثار خود را در سمینار ارائه می کنند، خاطرنشان کرد: به نفرات برتر این سمینار جوایز نفیسی اهدا می‌شود.‌/936/پ203/س
ارسال نظرات