۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۳۷۱۸
دبیرکل اتحادیه جهان اسلام خواستار شد؛

اتحاد مسلمانان برای مجازات عوامل قرآن سوزی در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه جهان اسلام بر لزوم همکاری مسلمانان جهان برای مجازات نیروهای آمریکایی توهین به قرآن در افغانستان تاکید کرد.
عبدالله بن عبدالمحسن الترکي دبيرکل اتحاديه جهان اسلام
به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالله بن عبدالمحسن الترکی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام در بیانیه ای سوزاندن قرآن کریم توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی در افغانستان را به شدت محکوم کرد.

وی در این بیانیه تاکید کرد: به آتش کشیدن قرآن کریم توهین به احساسات بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان در جهان به شمار می آید و به گسترش کینه و دشمنی میان مردم منجر خواهد شد.

عبدالله الترکی افزود: چنین اقداماتی بر اساس آموزه های خداوند متعال کاملا حرام است و قوانین بین المللی که از سوی سازمان ملل به تصویب رسیده اند نیز ارتکاب این اقدامات شنیع را ممنوع کرده است.

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام حکومت های اسلامی را به همکاری برای مجازات عوامل این اقدام دعوت کرد و اظهار داشت: از همه حکومت های اسلامی می خواهم با یکدیگر همکاری کنند تا افرادی که به سوزاندن قرآن کریم اقدام کرده اند به سزای عمل شنیع خود برسند.

وی تصریح کرد: همه مسلمانان باید تلاش کنند تا چنین جسارتی به ساحت مقدس قرآن کریم توسط دشمنان تکرار نشود، سوزاندن قرآن کریم سبب گسترش دشمنی میان ملت های جهان خواهد شد.

الترکی قرآن را جاویدان توصیف کرد و ادامه داد: قرآن کریم کتاب خداوند متعال است و تا ابد مصون و محفوظ خواهد ماند، دشمنان و کینه توزان هر اندازه برای از بین بردن این کتاب آسمانی تلاش کنند به موفقیت دست نمی یابند و این کتاب به عنوان نوری به هدایت بشریت می پردازد.

گفتنی است به آتش کشیدن قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان با واکنش شدید شهروندان و مقامات افغانی مواجه و راهپیمایی های گسترده ای در شهرهای مختلف این کشور برگزار می شود.

در راهپیمایی امرز در افغانستان که در اعتراض به گستاخی نیروهای آمریکایی برگزار شد 5 شهروند مسلمان کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

با وجود سرمای بی سابقه، هزاران تن از شهروندان افغانی با راهپیمایی در مناطق مختف و سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» خروج نظامیان آمریکایی از این کشور و مجازات عاملان توهین به قرآن کریم را خواستار شدند.

ژنرال جان آلن، رئیس نیروهای ایساف ( نیروهای بین المللی کمک به برقراری امنیت افغانستان) عذرخواهی رسمی خود را از هتک حرمت قرآن از سوی نیروهای آمریکایی اعلام کرد.

برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز ضمن محکومیت این جنایت بر لزوم صدور حکم جهاد علیه نیروهای آمریکایی را خواستار شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات