۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۷۵۵
امام جمعه زنجان:

روحانیت در عرصه حضور حداکثری مشارکت داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: امروز نیازمند نقش آفرینی روحانیت برای حضور و مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در دیدار جمعی مبلغان و روحانیان زنجان اظهار داشت: روحانیت شیعه از سالیان دور همواره مقابله با رژیم جور و سلطه را آرمانی برای برقراری حکومت اسلامی دانسته و در این راه محتمل مشقات فراوانی بوده است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت علما و روحانیان مبارز در طول دهه های گذشته قبل از انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بعد از دوران غیبت، حاصل مجاهدت علمای صالحی بوده که با خون خود هویت شیعه را حفظ کردند.

امام جمعه زنجان با اشاره به تلاش های خالصانه روحانیت در دوران پس از انقلاب اسلامی ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور خاطرات روحانیان مجاهد و مبلغی بوده که نه تنها در سخن بلکه در عمل حفظ و حراست از آرمان های انقلاب اسلامی را اثبات کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به تلاش دشمنان در خدشه دار کردن چهره روحانیت شیعه خاطرنشان کرد: توطئه‌ها و تحریم‌ها از روزهای نخست انقلاب اسلامی آغاز شده و روحانیت شیعی با تأسی از امیرالمؤمنین(ع) با همه سختی‌ها و دشواری‌ها مبارزه و روح امید را در جامعه تزریق کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: این انقلاب به برکت حوزه‌های علمیه و تربیت دینی آنان پایدار است که حضور روحانیت در خنثی ساختن توطئه‌های فتنه 88 مصداق عینی این حقیقت آشکار است، امروز نیازمند نقش آفرینی روحانیت برای حضور و مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی هستیم.

همچنین حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این که علما در طول تاریخ همواره پیشتاز تحرکات عدالت خواهانه و اسلام گرایانه بوده است، خاطرنشان کرد: این حضور فعال روحانیت عزت و سرافرازی ملت و نظام را به ارمغان آورده است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ ثابت کرده هرگاه علما پیش‌قراول حرکات عدالت خواهانه و آزادی طلبانه ملت بوده‌اند، دشمنان با شکست رو به رو شده اند، چنان که پیروزی جمهوری اسلامی ایران نمونه بارز و مصداق بارز این ادعا به شمار می‌رود./935/پ202/س
ارسال نظرات