۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۷۷۳

حکیم نسبت به تعرض به مراجع هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، مراجع تقلید را خط قرمز خواند و نسبت به تجاوز از این خط قرمز هشدار داد.
سيد عمار حکيم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی هفتگی این مجلس که در بغداد برگزار شد مرجعیت تقلید را خط قرمز توصیف کرد و گفت: مرجعیت تقلید خط قرمزی است که هیچ کس حق تجاوز به آن را ندارد و همه مردم باید از مرجعیت دینی که در حضرت آیت الله سیستانی متبلور شده است حمایت کنند. مراجع تقلید ضامن امنیت و پناهگاه واقعی همه مردم بوده و در صف اول دفاع از محرومان و مظلومان قرار دارند.

وی افزود: مراجع تقلید به یاری عراق و عراقی ها برخواسته اند و نقش آنان در تقریب دیدگاه های مختلف و گسترش فرهنگ تسامح و همبستگی میان مردم در طول تاریخ بسیار پررنگ است. دفاع از مرجعیت و ایستادگی در برابر توهین به آنان واجبی ملی و شرعی به شمار می آید.

حجت الاسلام حکیم به آتش کشیده شدن قرآن از سوی نظامیان آمریکایی در افغانستان را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: حادثه به آتش کشیدن قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان نشان دهنده مغایرت همه طرح های مبتنی بر همبستگی، صلح، همزیستی مسالمت آمیز و پذیرش طرف دیگر است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی ادامه داد: این اقدام آمریکایی ها از کینه و عدم یادگیری چگونگی تعامل با دیگران نشات می گیرد، احترام به عقاید اسلامی بر همه جهانیان واجب است و همگان باید بدانند که همزیستی میان ادیان تنها با گسترش فرهنگ پذیرش دیگران تحقق می یابد.

وی از برگزاری نشست کشورهای عربی در بغداد استقبال کرد و بیان داشت: کشورهایی که قرار است در این نشست حضور یابند باید متوجه باشند که نشست در شرایط پیچیده و حساس جهان عرب برگزار می شود و بهتر است از سطح توقعات خود بکاهند و واقع بین باشند.

سید عمار حکیم تصریح کرد: دولت و دستگاه های امنیتی باید تلاش فراوانی کنند تا نشست کشورهای عربی به صورت موفقیت آمیز برگزار شود تا عراق بتواند نقش مثبتی را با سایر همسایگان عرب در آینده داشته باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نسبت به تهاجم فرنگی در این کشور هشدار داد و تاکید کرد: پوشیدن لباس هایی با تصاویر عجیب، به دست کردن انگشتری شبیه به جمجمه و آرایش کردن صورت به شیوه های غیر قابل قبول از اموری هستند که با فرهنگ عربی و اسلامی ملت عراق مغایرت داشته و مقدمه ای برای گسترش مواد مخدر و ارتکاب اشتباهات دیگر به شمار می آیند.

وی خاطر نشان ساخت: خانواده ها، رسانه ها و سازمان های اجتماعی باید مسوولیت پذیر بوده و از انتشار چنین پدیده هایی در جامعه جلوگیری کنند و با استفاده از فکر و فرهنگ و منطق جلوی انتشار فرهنگ غرب را بگیرند.

حکیم از افزایش آمار طلاق در عراق ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه آمار طلاق در عراق در حال افزایش است که بر نادرست بودن گزینش زوجین دلالت دارد. جوانان باید پیش از ازدواج به بررسی دقیق شرایط زوج آینده بپردازند تا سرانجام آنان به طلاق و جدایی نیافتد./980/ب902/گ
ارسال نظرات