۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۲۳۷۸۹
فرمانده بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی:

ظلم ستیزی رویکرد اصلی نظام سیاسی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی گفت: نماینده اصلح نباید با فلسفه نظام سیاسی اسلام که ظلم ستیزی واجتناب از طاغوت و حمایت از نهضت های اسلامی است مخالفتی داشته باشد.
ظلم ستیزی رویکرد اصلی نظام سیاسی اسلام است
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سرور، فرمانده بسیج طلاب وروحانیان خراسان رضوی سوم اسفند در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) گفت: برگزاری انتخاب سالم در نظام جمهوری اسلامی که وفاداربه مردم و رأی مردم است، جایگاه مردمی نظام وتاثیر مردم در سرنوشت خودشان از ارزش والایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه انتخابات و حاکمیت حق پروردگار است، افزود: دولت مردان ما باید به خواست مردم در چارچوب ارزش های اسلامی احترام بگذارند، ما هیچ شان حاکمیتی جز خداوند و کسانی که اذن خدا را دارند، قائل نیستیم.

حجت الاسلام سرور ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه دموکراتیک و برپایه رای مردم است ولی مشروعیتش را از پروردگار ودین ومقبولیتش از مردم است .

وی در ادامه به ویژگی های نماینده اصلح اشاره و خاطرنشان کرد: نماینده اصلح نباید تحت تاثیر افکار عمومی مجلس قرار گیرد بلکه باید دارای استقلال فکری باشد زیرا باعث می شود در دراز مدت رفتاری از خود بروز دهد که برپایه نظام ارزشی اسلام نباشد،همچنین نباید با فلسفه نظام سیاسی اسلام که ظلم ستیزی و اجتناب از طاغوت و حمایت از نهضت های اسلامی است مخالفتی داشته باشد.

وی گفت: از دیدگاه قرآن نماینده اصلح کسی است که خدا باور وخدا محور و دین مدار باشد واز دین به عنوان ابزاری برای پیشرفت وترقی خود استفاده نکند، نماینده اصلح باید دشمن شناس باشد وریشه تهدید های دشمن را بشناسد .

فرمانده بسیج طلاب وروحانیان خراسان رضوی در پایان به مقایسه تمدن های غربی وتمدن اسلامی پرداخته و ابراز داشت: اسلام با کفر جمع نمی شود و گفت و گوی تمد نها به معنای تعامل وکنار آمدن با آنها نیست دین شناسی و پایبندی به دین ستیزی یک ا صل است .

وی یاداور شد: این جریان های انحرافی که درکنار دولت قوت پیدا کرده است ثروت را در مسیرهای ضد ارزشی به کار می برد ولی مهم این است که ما باید طرفدار جبهه اصول گرایان واقعی باشیم./930/پ202/س

ارسال نظرات