۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۴
کد خبر: ۱۲۳۷۹۴

برگزاری کنگره میقات الرضا در طرقبه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: کنگره میقات الرضا 18 اسفندماه جاری در امامزادگان یاسر، ناصر طرقبه برگزار می شود.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، سید محمد فتحی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ زیارت که به عنوان یکی از اصلی ترین مفاهیم مذهب تشیع، نیازمند توسعه و گسترش است و از طرفی وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد و خیل زائران آن حضرت و نیز وجود بقاع متبرکه در مسیر حرکت زائرین، لازم است از این سرمایه های معنوی (بقاع متبرکه) که با روح و پیمان مردم عجین شده استفاده و بهره‌برداری مناسبی صورت پذیرد.

وی افزود: این مهم ضمن آماده سازی روحی و معنوی زائرین حضرت رضا(ع)،سبب می شود تا از فرصت حضور و توقف زائرین (هر چند کوتاه) در جهت توسعه فرهنگی و اقتصادی آن مناطق بهره برد و بقاع بیش از پیش نقش خود را در مباحث فرهنگی و تمدن جامعه نشان دهند.

فتحی با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع زیارت، کنگره میقات الرضا در محورهای فرهنگی، معنوی، اقتصادی، عمرانی، مدیریتی و نهادی برگزار می شود، تصریح کرد: راهکارهای تبدیل بقاع میقات الرضا به قطب های فرهنگی جامعه، نقش بقاع میقات الرضا در ایجاد آمادگی معنوی زائرین امام و نقش میقات الرضا در ترویج و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در میان زائرین داخلی و خارجی از محورهای فرهنگی و معنوی این کنگره است.

مسوول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: الگو ها و تجربه های اقتصادی در عمران و آبادانی بقاع میقات الرضا، نقش میقات الرضا در تامین نیازهای عمرانی، بهداشتی و امنیتی زائرین و نقش بقاع و میقات الرضا در اصلاح الگوی سفر به مشهد از محورهای اقتصادی کنگره است.

فتحی با بیان اینکه آیت الله آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلیدپیامی به این کنگره ارسال نموده اند، افزود: ویژه نامه خبری 16 صفحه ای به همراه مستندی از طرح میقات الرضا تهیه شده است که در این مراسم به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.شایان ذکر است این کنگره 18 اسفندماه در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر و با سخنرانی دکتر علی ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

اجرای ده ها طرح مهدوی در مشهد مقدس

مدیر فرهنگسرای انتظار مشهد گفت: این فرهنگسرا در نیمه شعبان سال جاری آغاز به کار کرده و ده ها طرح مهدوی را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام محمد فخر اکبری مقدم در سخنانی اظهار کرد: فرهنگسرای انتظار در نیمه شعبان سال جاری و با حضور مسوولین مشهد در این شهر افتتاح شد.

وی افزود: احصای بحث هندسه مفهومی فرهنگ انتظار از جدی ترین اقدامات این فرهنگسرا تاکنون بوده است که به عنوان نقشه راه این مرکز محسوب می شود.

وی ابراز کرد: توسعه فرهنگ انتظار از طریق این خادمان فرهنگی از اهداف اجرای طرح مسجد بوده است ضمن اینکه طرح شهر عاشقی نیز با موضوع شاخص سازی رفتارهای اجتماعی یک شهروند نمونه توسط فرهنگسرای انتشار مشهد به مرحله اجرا درآمده است.

فخراکبری مقدم با تاکید بر شاخص سازی رفتارهای منجر به دیدار با حضرت ولی عصر(عج) در طرح شهر عاشقی افزود: جشن مسئولیت پذیری نوجوانان مسجدی شهر مشهد نیز در قالب طرح مهدوی یاوران به مرحله اجرا در آمده است.

مدیر فرهنگسرای انتظار مشهد ادامه داد: امیدواریم بتوانیم بیش از شش پروژه دیگر برای نوجوانان مسجدی شهر مشهد را در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار دهیم که نخستین مورد آن طرح کتاب داستان راستان شامل شش داستان از زندگانی امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: کتاب دشمن شناسی انتظار نیز در حال تدوین بوده و تا نیمه اسفندماه سال جاری آماده چاپ خواهد شد ضمن اینکه این کتاب در قالب کارگاه های آموزشی در سه مسجد سطح شهر مشهد تدریس می شود.

فخر اکبری مقدم از اجرای پروژه سینما و آخرالزمان در آینده نزدیک در شهر مشهد خبر داد و افزود: در این طرح با نگاهی به معارف مهدوی، دوره هایی در این خصوص برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگسرای انتظار مشهد طرح سین مثل ستاره را طرح دیگری دانست که در مساجد مشهد اجرا خواهد شد و گفت: در قالب این طرح، یک جلد کتاب کار برای نوجوانان مشهدی در اختیار آنها قرار گرفته و امیدواریم با استقبال خوبی نیز مواجه شود.

وی در خصوص طرح های کتابخوانی فرهنگسرای انتظار مشهد نیز اظهار کرد: پروژه باغ انتظار در این زمینه در دست بررسی و اقدام بوده و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد. /930/د102/س

ارسال نظرات