۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۳۸۱۱
امام جمعه رشت:

مجلس توانمند نشانه حضور روح مردم سالاری در هر جامعه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه رشت، مجلس را نهادی امنیت آفرین و مصونیت بخش دانست و گفت: مجلس توانمند نشانه حضور روح مردم سالاری در هر جامعه است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت به اهمیت مجلس در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: مجلس امنیت آفرین و مصونیت بخش است و در صورت وجود نداشتن مجلس جامعه دچار هرج و مرج می شود.

امام جمعه رشت، تعیین هنجارهای اجتماعی و وضع قانون برای اداره بخش های مختلف جامعه را از مهم ترین وظایف مجلس برشمرد و گفت: وجود مجلس توانمند نشانه حضور روح مردم سالاری در هر جامعه است.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تفاوت مجلس در ایران و جوامع غرب، اظهار داشت: در مجلس جوامع غربی الزامی برای وضع قوانین طبق احکام الهی وجود ندارد.

خطیب نماز جمعه رشت، آگاهی در ابعاد مختلف جامعه، دیانت و ولایت مداری را از ویژگی های نماینده اصلح برشمرد و گفت: نماینده اصلح، مومن و معتقد به فرامین الهی و خدمتگزار مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به تحریم ها و تهدیدهای همیشگی غرب، شرایط کشور را با وجود انتخابات مجلس با اهمیت توصیف کرد و گفت: همه بخش های کشور در شرایط کنونی باید با هم متحد باشند تا مجلسی توانمند و قدرتمند تشکیل شود.

امام جمعه رشت، تصریح کرد: در مجلس، مدرس ها می خواهیم نه کسانی که آب به آسیاب دشمن بریزند و طبق منافع خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، در ادامه سخنان خود با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در افغانستان توسط نیروهای ناتو، اظهار کرد: غرب بیداری اسلام را نتیجه عمل به دسورات قران می داند و با قرآن و نشانه های توجه به قران کریم مقابله می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در بخشی دیگر با اشاره به دوگانه خواندن مواضع وابستگان به غرب در منطقه درباره موضوع دموکراسی، گفت: سوریه پایگاه مبارزه با رژیم صهیونیستی است و همین ویژگی موجب شده تا غرب با همه توان و با بهره گیری از مزدوران خود در منطظقه عملیات تروریسی در سوریه را برنامه ریزی و اجرا کند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری همچنین با فرمایشی خواندن انتخابات در یمن گفت: در بحرین، عربستان و یمن انتخاباتی صورت نمی گیرد و حاکمان در انتصابات تعیین و حاکم کشور می شوند.

خطیب نماز جمعه رشت، تشکیل اجلاس آینده اتحادیه عرب در بغداد و دعوت از نماینده سوریه در این اجلاس را علت انفجارهای تروریستی اخیر بغداد اعلام و اظهار داشت: مزدوران غرب برای ناامن نشان دادن بغداد و تشکیل نشدن این اتحادیه در عراق انفجارهای تروریستی را ترتیب داده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تاکید کرد: حضور سوریه در این اجلاس موجب روشن شدن توطئه های غرب به دست عاملان عرب در سوریه شده و غرب از این موضوع نگران است./950/پ201/ج
ارسال نظرات