۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۳۸۳۶
آیت الله حیدری:

راهبرد اصلی دشمن در انتخابات مجلس باز تولید فتنه 88 است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری راهبرد اصلی دشمن در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را باز تولید فتنه 88 دانست و اظهار داشت: دشمنان می خواهند با ایجاد تفرقه میان احزاب و آحاد مردم و جوی غبارآلود، فضای انتخابات را آلوده و به مقاصد شیطانی خود دست یابند.
آيت الله حيدري 
آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اهواز، با اشاره به نزدیک شدن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس، اظهار داشت: ملت ایران در هنگامه ورود به دوره ای حساس از تاریخ ایران به نام انتخابات مجلس قرار دارد که باید با مشارکت حداکثری برگ زرین دیگری را در تاریخ ایران به ثبت رسانند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که حضور مردم در انتخابات یک امر واجب و بدیهی است، بیان داشت: ملت ایران در دورانی قرار دارند که باید هوشیار و آگاه بوده و با بصیرت کامل در انتخابات حساس و تأثیر گذار در سطح بین الملل شرکت کنند.

وی به ارکان اصلی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام ما بر اساس نص صریح قانون دارای دو رکن جمهوری و اسلامی است که هم نیازمند مشروعیت دینی و هم مشروعیت مردمی است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه افزود: نظام ایران با حضور ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیا و ائمه اطهار (ع) است مشروعیت دینی پیدا می کند و تحقق یافتن مشروعیت مردمی نیز به وسیله حضور مردم در عرصه های عمومی انقلاب تحقق پیدا می کند، که خوشبختانه هم اکنون این دو رکن اصلی برای نظام اسلامی ایران تحقق یافته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را حایز اهمیت و تأثیر گذار در سطح منطقه و جهان دانست و اظهار داشت: این انتخابات پیش روی نظام با توجه به خیزش های اسلامی رخ داده در منطقه و همچنین تحریم های گسترده کشورهای مستکبر جهان علیه نظام اسلامی بسیار مهم و حایز اهمیت است؛ چرا که با مردم با حضور در این عرصه اعلام حمایت از کشورهای مستضعف کرده و مشت کوبنده ای بر توطئه ها و تهدیدهای پوشالی دشمنان زده اند.

آیت الله حیدری با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، بیان داشت: همه علمای بزرگ اسلام به ویژه بنیانگذار کبیر انقلاب حفظ نظام را از اوجب واجبات دانسته اند؛ چرا که اگر نظام اسلامی پا برجا نباشد نماز، روزه، حج و سایر واجبات دین محقق نمی شود و هم اکنون نیز حفظ نظام بدون شرکت در انتخابات محقق نمی شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اقدام ها و دسیسه های دشمنان علیه نظام اسلامی ایران، تأکید کرد: دشمنان پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی ایران همچنان دندان طمع برای ایران دارند و همواره به دنبال فرصتی برای ضربه و دسترسی به این نظام و انقلاب می گردند و هم اکنون حضور مردم در انتخابات تنها عاملی است که سبب از بین رفتن و کنده شدن دندان طمع دشمن می شود.

ما در انتظار انتخاباتی پر شور و قوی با حضور حداکثری مردم خواهیم بود

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: ان شاءالله شاهد حضور 80 درصدی مردم غیور خوزستان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم ایران وظیفه دارند علاوه بر حضور گسترده در انتخابات، اصلح‌ترین را انتخاب کنند و اصلح ترین فرد هم کسی است که ملاک های لازم از نظر شرع مقدس اسلام را داشته باشد؛ چرا که نامزدهای انتخاباتی مجلس از نظر قانونی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته اند.

آیت الله حیدری به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در سخنان خود بیان کرده اند که باید افرادی را انتخاب کرد که به اسلام، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه معتقد بوده و در اجرای قوانین و احکام الهی متعهد باشند؛ از این رو مردم غیور و ولایت مدار ایران باید با پیروی از این کلام جامع و گهربار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به نامزدهایی اسلام شناس و متعهد به نظام و ولایت فقیه آن هم به تمام معنا رأی دهند، نه افرادی که تنها در گفتار و در تبلیغات خود دم از اسلام و پیروی از ولی فقیه می زنند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری به دیگر ویژگی های یک نماینده اصلح پرداخت و گفت: یک نماینده باید آشنا به قوانین اسلام بوده و نسبت به اجرای این قوانین دلسوز باشد؛ چرا که قانون گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی است.

به افرادی که شعارهای ناسیونالیستی می دهند نباید رأی داد

امام جمعه موقت اهواز شجاعت را یکی از ملاک های مهم نامزد اصلح خواهند و بیان داشت: اگر یک نامزد انتخاباتی شجاعت و قدرت لازم را نداشته باشد، نمی تواند در آینده در برابر کانون های قدرت و ثروت ایستادگی کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز تصریح کرد: افرادی که فتنه گر هستند و در جریان فتنه اسیر شدند نمی توانند معتقد به ولایت فقیه باشند، و به افرادی هم که التزام به ولی فقیه نداشته باشند، نمی توان رأی داد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان تأکید کرد: نامزدهایی که شعارهای انحرافی همچون مکتب ایرانی می دهند نباید رأی بیاورند و اصلاً ارزش رأی آوردن هم ندارند؛ چرا که این‌ها متعهد به قوانین اسلامی و ولایی نیستند.

نامزدهایی که می خواهند با تخریب دیگر رقبا به کرسی مجلس بنشینند، اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که یک نماینده اصلح نباید شعارهای قومیتی دهد، گفت: کسانی که در تبلیغات خود شعارهای ناسیونالیستی و قومیتی می دهند جایی در صحن مجلس ندارند و به یقین که این گونه افراد را نمی توان نامزد اصلح دانست.

آیت الله حیدری با اشاره به لزوم رعایت اخلاق اسلامی از سوی طرفداران نامزدهای انتخاباتی، گفت: طرفداران نامزدهای انتخاباتی باید حریم ها و حرمت ها را حفظ و از تخریب دیگر نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند و افرادی که می خواهند با تخریب دیگر نامزدهای انتخاباتی به کرسی نمایندگی بنشینند، اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند.

وی با اشاره به برخی از شایعات موجود در جامعه گفت: برخی ها بیان می کنند که می خواهند افشاگری کنند، خوب این کار خوبی است، اگر جریانی منحرف است و بر خلاف شریعت اسلام عمل می کند، آن را افشا کند، اما این دلیل بر تخریب افراد نیست؛ چرا که ممکن است شایعاتی در جامعه منتشر شود و اگر ما بخواهیم بر اساس این گونه شایعات عمل کنیم گناه بزرگی را مرتکب شده ایم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیه شریفه « لَا تَقفُ مَا لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ إِنَّ السَّمعَ وَ البَصَرَ وَ الفُؤادَ کُلَّ أُولَئِکَ کَانَ عَنهُ مَسئُولاً»، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه بیان می کند که اگر به چیزی علم نداریم آن را نباید بیان کنیم؛ از این رو اگر فردی بدون داشتن مدرک رسمی و قانونی فرد دیگری را تخریب کرد، گناه بزرگی را مرتکب شده است.

با انسجام داخلی و پرهیز از مسایل تفرقه افکنانه راهبرد دشمنان را از بین ببریم

نماینده مردم خوزستاتن در مجلس خبرگان رهبری بهترین راه برای حفظ سلامت انتخابات را عمل به قوانین و رعایت اخلاق اسلامی دانست و تأکید کرد: مبادا نامزدهای انتخاباتی اقدام به تخریب دیگر رقبای خود زنند؛ چرا که دشمن به دنبال این گونه اقدام های تفرقه افکنانه است و هر فرصتی را که به دست آورد، از آن کمال بهره و استفاده را خواهد برد.

وی با اشاره به دسیسه های دشمنان نسبت به خدشه در روند برگزاری انتخابات، اظهار داشت: راهبرد اصلی دشمن در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، باز تولید فتنه 88 است؛ از این رو بر همه نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها واجب است که با دوری از مسایل تفرقه افکنانه و حفظ وحدت و انسجام داخلی دسیسه های چندین ساله دشمنان را از بین برند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته تأکید کرد: دشمنان می خواهند با ایجاد تفرقه میان احزاب و آحاد مردم و جوی غبارآلود، فضای انتخابات را آلوده و به مقاصد شیطانی خود دست یابند.

گفتنی است آیت الله محسن حیدری در خطبه نخست نماز جمعه، مردم را به پناه بردن به اردوگاه های اسلام فرا خواند و اظهار داشت: انسان همواره مورد تهاجم امیال شیطانی و هواهای نفسانی قرار دارد که باید برای مصون ماندن از این حربه ها به مرزبانان دین یعنی علما و روحانیت که در پادگان های علم و بصیرت تعلیم داده شده اند پناه برند./9465/پ201/ج

ارسال نظرات