۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۸۷۵
سازمان اطلاعات آمریکا:

هیچ مدرکی دال بر ساخت بمب هسته ای در ایران وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان سازمان اطلاعات آمریکا اذعان کردند که مدرکی درباره ساخت بمب هسته ای از سوی ایران وجود ندارد.
برنامه هسته اي صلح آميز ايران
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، صبح امروز در گزارشی از آخرین وضعیت برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران از اذعان کارشناسان سازمان اطلاعات آمریکا بر عدم وجود مدارک مستدل درباره تلاش ایران برای دست یابی به بمب هسته ای خبر داد.

این روزنامه تاکید کرد که گزارش سازمان اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که هیچ تفاوتی در برنامه هسته ای ایران با گزارشی که در سال 2007 منتشر شد وجود ندارد و برنامه هسته ای ایران همچنان صلح آمیز است.

نیویورک تایمز افزود: گرچه سازمان های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا همچنان بر تلاش ایران برای تولید بمب هسته ای اتفاق نظر دارند، اما سی آی ای بر این باور است که برنامه ای هسته ای ایران نظامی نبوده و هیچ قصدی برای تولید بمب از سوی ایران دیده نمی شود.

این روزنامه آمریکایی به صورت غیرمستقیم به تولید بمب هسته ای توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: ایران به جای اینکه با تولید بمب هسته ای به جایگاه خود در منطقه تحکیم بخشد، با پیش کشیدن شک و تردید درباره برنامه هسته ای کشورهای دیگر می خواهد به این مهم دست یابد و بر همین اساس است که درصدد ساخت چنین بمبی نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: البته نباید فراموش کرد که برنامه هسته ای هند و پاکستان کاملا به صورت سری و محرمانه در حال پیشرفت است و برخی ها اعتقاد دارند که این کشورها در حال ساخت بمب هسته ای هستند.

گفتنی است روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز نیز در گزارشی که روز گذشته منتشر شد با اذعان به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران نوشت: با وجود آنکه مقامات آمریکای و رژیم صهیونیستی، ایران را در مورد برنامه هسته ای تهدید می کنند، لیکن آژانس امنیتی واشنگتن به صراحت اعلام می کند که تهران در پی ساخت بمب هسته ای نیست./980/ب902/گ
ارسال نظرات