۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۳۸۸۰

انتخابات شبستر به صورت رایانه ای برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از فراهم شدن مقدمات لازم و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات به صورت رایانه ای در شهرستان شبستر خبر داد.
انتخابات
پرویژ آژیده، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: از 205 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس که از سوی شورای نگهبان در استان تایید صلاحیت شده بود، تاکنون 9 نفر انصراف داده و در برخی از حوزه ها نیز جابجایی هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس هم اکنون 196 نفر در 13 حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی در حال رقابت با یکدیگر هستند که البته کاهش این آمار به دلیل انصراف تعدادی دیگر از کاندیداها در روزهای آینده محتمل است.

آژیده گفت: بر این اساس در حوزه های انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر 78 نفر، اهر و هریس 14 داوطلب، مراغه و عجب شیر 13 داوطلب، مرند و جلفا یازده نفر، شبستر یازده نفر، هشترود و چاراویماق 10 نفر، سراب و مهربان 10 داوطلب، میانه 10 نفر، بستان آباد 9 نفر، ملکان هشت نفر، بناب هشت نفر، ورزقان هفت نفر و کلیبر و هوراند نیز 7 نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.

وی همچنین بر نظارت مستمر بر امر تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: تایید صلاحیت به معنای حاشیه امن برای کاندیداها نبوده و امکان رد صلاحیت در حین تبلیغات انتخاباتی وجود دارد، در حقیقت برای تمامی نامزدهای انتخاباتی پرونده تبلیغاتی گشوده شده است.

آژیده گفت: در فرمانداری‌های تمام شهرهای استان برای همه کاندیداها پرونده‌ای باز شده و تخلفات احتمالی ثبت می‌شود، حضور در مجامع مختلف و شرح برنامه‌ها بدون حرمت‌شکنی، تخریب و جسارت به ساحت دیگران مورد تاکید است، اگر قانون شکنی حادی صورت گیرد تجدید نظر در میانه تبلیغات نیز امکان‌پذیر بوده و پرونده به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین از فراهم شدن مقدمات لازم و آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات به صورت رایانه ای در شهرستان شبستر خبر داد و گفت: انتخابات امتحانی بزرگ و الهی است که به واسطه وابستگی انقلاب به اسلام و تشیع این امتحان الهی دارای اهمیتی مضاعف است.

وی افزود: استکبار جهانی در برابر انقلاب اسلامی کم آورده و تحریم‌ها و تهدیدها کارساز نبوده و استکبار نتوانسته نتیجه‌ای به دست آورد، ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی نشانه عجز استکبار بوده و برای هر انسان منصفی این ترورها منزجر کننده است.

آژیده در ادامه سخنان خود بر هوشیاری در برابر التهاب‌آفرینی دشمنان تاکید کرد و گفت: دشمن در آستانه انتخابات با طمع ورزی روی آورده و تلاش در کمرنگ کردن حضور مردمی دارند، غافل از اینکه همان‌گونه که مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضوری حماسی داشتند، در انتخابات 12 اسفند نیز این حضور حماسی تکرار خواهد شد.

گفتنی است، آذربایجان‌شرقی با 3 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت، دارای 20 شهرستان و 13 حوزه انتخابیه بوده و 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد./935/ت302/س
ارسال نظرات