۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۹۰۵
مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی:

نمایندگان به دور از شعارزدگی به ارائه برنامه های خود بپردازند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: کاندیداهای انتخاباتی باید به دور از شعارزدگی و پرهیز از وعده های کذب به ارائه برنامه های خود بپردازند.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که مردم سراسر ایران اسلامی با حضور خود در 12 اسفند ماه حماسه ای دیگر در صحنه مسائل اجتماعی و سیاسی این مرز و بوم خواهند آفرید، گفت: حضور چشمگیر مردم در صحنه نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مهر تائید دیگر بر تثبیت آرمان ها و ارزش های انقلاب است که بار دیگر دشمنان نظام را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام می گذارد.

وی رعایت موازین شرعی و اخلاقی از سوی نامزدهایی که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان تائید شده است را مهم دانست و افزود: برای این که حضور افراد در عرصه های سیاسی یک نظام تداوم و استمرار داشته باشد باید معیارها و مولفه های اخلاقی و باید و نبایدهای دینی در رفتار، گفتار و کردار آنها تجلی عینی یابد.

وی با بیان این مطلب که نمایندگان به دور از شعارزدگی و پرهیز از دادن وعده های دروغین و کذب به ارائه برنامه های خود بپردازند، اظهار داشت: نمایندگان از تخریب شخصیت و شکست حریم افراد برای دست یافتن به اهداف خود به شدت بپرهیزند که این امر به تدریج سبب استحاله ارزش ها در جامعه می شود.

وی غبیت و تهمت زدن را که بعضا از سوی کاندیدها و یا طرفدارانشان در مجامع تبلیغاتی صورت می گیرد مغایر با ارزش های اخلاقی جاری در مکتب اسلام دانست و اضافه کرد: حرکت در چارچوب اخلاق و قانون اساسی و رهنمودهای رهبری معصونیت انتخابات را به دنبال دارد.

این مسؤول معتقد است که استفاده از ابزارهای مختلف تبلیغی همچون هدایایی تبلیغاتی به سبب ارتقاء درک و شعور سیاسی و تحلیلی افراد جامعه در شراطی کنونی شیوه های ناکارآمد تلقی می شود و به غیر از صرف هزینه های هنگفت کارایی لازم را ندارد.

حجت الاسلام کریمی در ادامه تصریح کرد: فعالان سیاسی قبل از ورود به عرصه جریانات مهم باید حافظ و پاسدار ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی باشند.

وی ادامه داد: کاندیدهای انتخابات مجلس به رغم رسالت خطیری که بر عهده داند، باید خودشان بسترهای لازم را برای انتخاب اصلح و شایسته از سوی مردم فراهم کنند.

این مسؤول در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز حمعه تهران، تصریح کرد: به گفته رهبری برگزاری انتخابات خود معصونیت بخش نظام بوده و سبب کم رنگ شدن تهدیدات و توطئه های استکبار جهانی و دشمنان انقلاب می شود.

وی عصاره تفکر، اندیشه و ایدئولوژی را در نظام جمهوری اسلامی ایران تقید و التزام عملی و قلبی به حاکمیت ولی فقیه دانست و اضافه کرد: برگزاری باشکوه انتخابات در حقیقت پشتوانه حرکت قوی نظام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با بیان این که حضور کاندیدها با تفکرات و نگرش های مختلف سیاسی و اجتماعی نشان از پویایی جامعه است که جای شکرگزاری دارد، اضافه کرد: اگر نامزدهای انتخاباتی به دور از منیت و مقام پرستی و حس برتری جویی به این نتیجه رسیدند که فردی اصلح تر از آن ها وجود دارد که می تواند در جهت مصالح عمومی و ملی تلاش کند، تکلیف است که بستر را برای حضور و موفقیت این افراد مهیا کنند./936/ت302/س
ارسال نظرات