۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۳۹۱۴

جشن اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق در لندن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن پیروزی ملت عراق و اخراج اشغالگران آمریکای از سوی دفتر شهید صدر در لندن برگزار شد.
جشن اخراج اشغالگران آمريکايي از عراق در لندن
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم پیروزی مقاومت ملت عراق و اخراج اشغالگران آمریکایی، روز گذشته با حضور علما، اندیشمندان، فرهنگیان و قشرهای مختلف مسلمانان ساکن انگلستان از سوی دفتر شهید صدر در لندن برگزار شد.

عبدالرزاق العیسی، مسوول بخش فرهنگی سفارت عراق در لندن در ابتدای مراسم به بررسی شیوه های مقاومت ملت عراق در برابر اشغالگران و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور پرداخت.

سید الشهابی از رهبران انقلاب ملت بحرین نیز که در این مراسم حضور داشت، عراق را مبدا انقلاب های عربی توصیف کرد و گفت: قیام ملت های عربی علیه حکام ظالم که هم اکنون در کشورهای عربی رخ داده است، 20 سال گذشته در عراق کلید خورد و آزادگان عراقی علیه نظام دیکتاتوری صدام قیام کردند.

وی با اشاره به ادامه اعتراضات مردمی در بحرین افزود: ملت بحرین همچنان در راه آزادی جهاد می کند و در برابر طاغوت گران با تمام توان ایستاده و از مطالبات مشروع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

این انقلابی بحرینی تصریح کرد: سرنوشت دیکتاتور بحرین کاملا مشخص است و هلاکت و نابودی در انتظار آنان خواهد بود و ملت بحرین به فضل خداوند متعال در آینده ای نزدیک به پیروزی دست می یابد.

حسن صدر، مسوول بخش روابط خارجه دفتر شهید صدر در لندن از سخنرانان دیگر این مراسم بود که به بررسی ابعاد مختلف پیروزی بر اشغالگران آمریکایی پرداخت و تاکید کرد: این پیروزی از آن خداوند متعال است و اگر اراده توکل بر پروردگار نبود ملت عراق نمی توانست بر استکبار جهانی فائق آید.

وی ادامه داد: آمریکا چنین وانمود می کرد که تنها دو راه در قبال عراق وجود دارد؛ یا اینکه در کنار آمریکا بایستیم و در این صورت در مقابل صدام خواهیم بود و یا اینکه با جنگ علیه عراق مخالف باشیم که در این صورت نیز در کنار صدام ایستاده ایم، اما ملت عراق هر دو گزینه را رد کرد و از مواضع ضد جنگ و ضد صدام سید محمد باقر حکیم پیروی کردند.

صدر خاطر نشان ساخت: جهانیان گمان می کردند که نیروهای آمریکایی همانگونه که ده ها سال در ژاپن و آلمان باقی ماندند، بیش از 20 سال در عراق حضور خواهند داشت، اما ملت عراق ثابت کرد که با بقیه ملت ها تفاوت دارد و در برابر اراده استکبار تعظیم نمی کند و توانست در مدت 8 سال نیروهای اشغالگر را از کشور خارج سازد.

عضو ارشد دفتر شهید صدر در لندن اخراج اشغالگران را پیروزی بزرگ برای ملت اسلامی عنوان کرد و گفت: خروج اشغالگران در ادامه سلسله پیروزی های ملت اسلامی صورت پذیرفت، برخلاف ادعای برخی افراد که اعتقاد دارند مسلمانان در مرحله بسیار بدی هستند باید اذعان داشت که مقاومت ملت فلسطین که بیش از 60 سال به طول انجامیده است، اخراج اشغالگران صهیونیستی از لبنان در سال 2000، شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه با حزب الله، اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق و انقلاب ملت های عربی علیه حکام ظالم نشان دهنده موفقیت و سرافرازی امت اسلامی است.

وی در پایان سخنان خود مراتب همبستگی با انقلابیون بحرینی و شیعیان منطقه شرقیه عربستان را اعلام و از بایکوت رسانه ای جنایت های آل سعود و آل خلیفه علیه این ملت ها به شدت انتقاد کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات