۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۲۳۹۱۹
با حضور مسؤولان فرهنگی؛

آیین افتتاحیه فرهنگسرا و پارک موضوعی زیارت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه فرهنگسرا و پارک موضوعی زیارت، عصر امروز با حضور مسؤولان فرهنگی مشهد مقدس، برگزار شد.
بارگاه ملكوتي امام هشتم شيعيان/امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین افتتاحیه فرهنگسرا و پارک موضوعی زیارت، عصر امروز با حضور مسؤولان فرهنگی مشهد مقدس، لحظاتی قبل در پارک وحدت مشهد برگزار شد.

در این مراسم، دکتر محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی، مهندس پژمان، شهردار مشهد و عصارنیا، معاون فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد به ایراد سخنرانی پرداختند.

عصارنیادر ابتدای این مراسم گفت: فرهنگسرای زیارت و سه فرهنگسرای پایداری، فرهنگ سرای بهشت(پارک موضوعی مفاخر)، فرهنگسرای کودک و آینده در مشهد افتتاح خواهد شد و اصل کارهای فرهنگی در مجموعه مساجد شهر انجام می شود و این فرهنگسراها به عنوان پشتوانه فعالیت های مساجد می باشد.

در ادامه مهندس پژمان، بیان کرد: برای تکمیل حلقه های فرهنگی و اجتماعی ضرورت هایی وجود دارد تا برخی مراکز تجهیز شوند، زیرا این تجهیز شدن در همه مساجد فراهم نیست، و رویکرد شهرداری به سمت فرهنگسراهای تخصصی است. یکی از محوری ترین موضوعات شهر مشهد وجود مضجع مطهر رضوی است که همه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حول این مدار و محور می باشد.

وی افزود: شهرداری برای این که به خوبی از این فرصت بتواند بهره بگیرد و همچنین فرصتی را برا مشتقان زیارت حضرت فراهم کنیم اقداماتی را انجام داده و تلاش نموده است و شهرداری به دنبال این است که خدمات رفاهی مهمانان حضرت رضا(ع) را در مواردی بر طرف کند و در کنار آن نوسازی بافت پیرامون حضرت رضا به صورت جدی در دستور کار مدیران شهر است تا بتوانیم این کالبد و معماری را متناسب با مضجع شریف حضرت رضا پیاده کنیم.

وی با بیان این که یک زیارت با معرفت می تواند دنیا و آخرت آدمی را تضمین کند، تصریح کرد: این فرهنگسراها گامی در جهت توسعه امر زیارت است.

سپس صلاحی، خاطرنشان کرد: موضوع زیارت امام رضا(ع) موضوع زیربنایی، معنوی، ماندنی، فرهنگی و دینی برای میهن اسلامی است، به عبارتی هر چه انسان عمیق تر و دقیق تر و با بررسی و تحقیق به سیره حضرت رضا(ع) وارد شود، مشاهده می کند که جای فراوانی برای کار باقی مانده است.

وی متذکر شد: ائمه معصومین و اولیای الهی و اسطه فیض الهی بین مرد و خداوند هستند در این میان از چهارده نور پاک از دوزاده امام معصوم، تنها امام معصومی که مردم ایران میزبان و میهمانش هستند، وجود این حضرت می باشد.

وی نیز اذعان داشت: گرچه امروز برای ما درک واقعی از توفیق خدمت به زائران آن حضرت کسب نشده است، اما حقیقت این است که یکی از برترین نقاط زمین، مرقد مطهر امام هشتم است./968/پ202/س
ارسال نظرات