۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۹۲۰
استاندار خراسان رضوی:

زیارت امام رضا به جریان کلان فرهنگی در کشور تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه پارک زیارت گفت: موضوع زیارت امام رضا(ع) موضوعی زیربنایی، معنوی، ماندنی، فرهنگی و دینی برای میهن اسلامی است.
امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی، در مراسم افتتاحیه فرهنگسرا و پارک موضوعی زیارت که عصر امروز در پارک وحدت مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: موضوع زیارت امام رضا(ع) موضوعی زیربنایی، معنوی، ماندنی، فرهنگی و دینی برای میهن اسلامی است، به عبارتی هر چه انسان عمیق تر و دقیق تر و با بررسی و تحقیق به سیره حضرت رضا(ع) وارد شود، مشاهده می کند که جای فراوانی برای کار باقی مانده است.

وی متذکر شد: ائمه معصومین و اولیای الهی و اسطه فیض الهی بین مرد و خداوند هستند در این میان از چهارده نور پاک از دوزاده امام معصوم، تنها امام معصومی که مردم ایران میزبان و میهمانش هستند، وجود این حضرت است.

صلاحی نیز اذعان داشت: گرچه امروز برای ما درک واقعی از توفیق خدمت به زائران آن حضرت کسب نشده است، اما حقیقت این است که برترین نقطه زمین، مرقد مطهر امام هشتم است و این درحالی است که پنج در صد بیشتر شناخت ما بیشتر به آن حضرت نشده است، زیارت امامی که ثواب آن یک ملیون حج مستحبی است.

وی ادامه داد: اگر هرساله یک اقدام خوب و فرهنگی برا شناساندن امام رضا(ع) و گفتن فضائل حضرت رضا انجام دهیم کار زیادی انجام نداده ایم و امروز در رأس خدمات، خدمت فرهنگی است و بعد از فرائض واجب که باید آدمی انجام دهد هیچ خدمتی فراتر از خدمت به مردم نیست.

استاندار خراسان رضوی نیز اشاره کرد: امام حسن مجتبی(ع) با پای پیاده از مدینه به مکه رفتند و در خانه خدا اعتکاف کردند و در حالی که داشتند طواف مستحبی می کردند طواف خود را به خاطر درخواست سائلی شکستند و از خانه خدا خارج شدند تا حاجت آن فرد سائل را برطرف کنند، ایشان می فرمایند «از پدرم شنیدم برآورده کردن حاجت یک انسان با 9 هزار سال عبادت برابری می کند»، بنابراین خدمت در آموزه های دینی جایگاه وسیعی دارد و در رأس خدمات، خدمت فرهنگی است.

وی با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم بیان می کند «اگر یک نفر را زنده کردی همانند این است که همه جامعه را زنده کردی»، تصریح کرد: شاید منظور از کلام، این باشد که خدمت به انسان ها خدمت به همه جوامع از روز اول تا آخر است و امام علی(ع) هدایت یک انسان از آن چه که آفتاب از ازل تا ابد می تابد ثوابش بیشتر است.

صلاحی با ذکر این که امروز کار فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برآمده از خون شهیدان وطن می باشد بالاترین خدمت است، ابراز داشت: خدمات فرهنگی باید متنوع باشد، و این تفاوت در مدارس، مساجد و فرهنگ سراها بروز پیدا کده است، لذا باید بتوانیم همه طیف های سنی را تحت پوشش قرار دهیم و به آن ها پیام های اسلامی انقلابی را در قالب های هنری به آن ها ارائه کنیم.

وی افزود: کارهای هنری کمتر از کارهای مطالعاتی نیست و ما باید مجموعه را برای کارهای فرهنگی تهیه کنیم تا در مصاف با جنگ نرم دشمن پیروز شویم و زیارت امام را بهترین نقطه جدی برای مبارزه با جنگ نرم دشمن و برای ایجاد هدف مقدس است؛ ما باید افزون بر جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن بتوانیم ایده های فرهنگی خود را برای جوانان دنیا عرضه کنیم زیرا کلام حق هر جا عرضه شود مردم پذیرای آن خواهند بود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تأسیس کارگروه زیارت با حضور علمای استان و استادان دانشگاه، گفت: تا به کنون یک و نیم ملیارد برای این تحقیقات در نظر گرفته شده است و دولت هم ردیفی خواص برای بودجه زیارت اختصاص داده است./968/پ202/س
ارسال نظرات