۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۲۳۹۳۴
فرمانداران خوزستان:

نامزدهای مجلس اخلاق انتخاباتی را در همه زمینه ها رعایت کنند

خبرگزاری رسا ـ فرمانداران خوزستان تصریح کردند که نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اخلاق انتخاباتی را در همه زمینه ها رعایت کرده و نسبت به اجرای قوانین تلاش جدی کنند.
انتخابات
رضا رضایی فاضل فرماندار اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تذکرات لازم برای انجام تبلیغات قانونی به کاندیداها داده شده و امید است کاندیداها با رعایت موارد قانونی بستر انتخاباتی سالم تر را فراهم کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به قانون انتخابات، نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه یازدهم اسفند ماه فرصت تبلیغات دارند.

فرماندار اندیمشک خاطرنشان کرد: 133 صندوق اخذ رأی برای جمع آوری آراء مردم در روز انتخابات در این حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است که هم اکنون تبلیغات علنی داوطلبان انتخابات در اندیمشک از سوی هواداران کاندیداهای این شهرستان با برگزاری نشست ها و میزدگردهای مختلف برای کسب آراء مردمی آغاز شده است.

کاندیدا‌ها در اجرای قانون تلاش کنند

عبدالرضا سعیدی‌نیا فرماندار شوش اظهار داشت: در شرایط کنونی اصلی‌ترین وظیفه‌ای که برعهده همه می‌باشد اجرای قانون است و باید در این‌باره تلاش کرد.

وی تأکید کرد: باید تلاش کرد تا شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی فراهم شود و از همه ظرفیت‌ها برای جلب و حضور پررنگ مردم در این عرصه بهره گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده برای انتخابات، افزود: شرایط برای برگزاری انتخاباتی رقابتی و سالم در سایه مشارکت حداکثری مردم مهیا شده است و همه باید در این‌باره تلاش کنند تا حضور مردم گسترده باشد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات شوش، در سطح این شهرستان 130 شعبه اخذ رأی مشخص شده است که از این تعداد 73 شعبه ثابت است.

وی با اشاره به شمار شعب سیار در این شهرستان خاطرنشان کرد: از 130 شعبه اخذ رأی، تعداد 57 شعبه نیز سیار خواهد بود.

سعیدی‌نیا تأکید کرد: تعداد شعب اخذ رأی سیار با در نظر گرفتن وضعیت عشایری و پراکندگی جمعیت در برخی نقاط شهرستان مشخص شده و به تصویب رسیده است.

رئیس شورای اداری شهرستان شوش در خصوص افزایش شعب در انتخابات جاری بیان داشت: در دوره جدید انتخابات تعداد شعب انتخابات نسبت به دوره قبل یک شعبه افزایش داشته است و از رقم 129 شعبه به 130 شعبه رسیده است.

وی با اشاره به محل استقرار شعب اخذ رأی در شهرستان شوش افزود: محل‌های شعب اخذ رأی با حضور کارگروهی متشکل از اعضای هیئت نظارت، هیئت اجرایی و کار‌شناسان فرمانداری در مناطق مختلف شهری مشخص شده و به دلیل تغییر تراکم جمعیت برخی شعب از محل‌های خود در دوره‌های گذشته جابه‌جا شده‌اند.

فرماندار شوش افزود: شعب اخذ رأی ثابت با در نظر گرفتن تعداد ساکنان منطقه در نظر گرفته شده و در این‌باره کار کار‌شناسی انجام شده است.

حضور گسترده مردم در صحنه های انقلاب نماد مشروعیت نظام است

بهرام ایلخاص ‌زاده فرماندار ویژه آبادان در جلسه شورای فرهنگ عمومی آبادان اظهار داشت: دستور کار شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان در حال حاضر پرداختن به مسئله انتخابات است که شور و حال آن همه کشور را فرا گرفته‌است و با یک نگاه به روز 22 بهمن که شاهد حضور قوی و یکپارچه مردم در راهپیمایی بودیم متوجه می‌شویم که مردم حضور در صحنه را به عنوان یک ادای تکلیف شرعی بر شمرده و قطعا در انتخابات نیز به همین صورت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: حضور مردم سبب عقب‌نشینی بزرگ دشمنان شد که این مسئله نیز در اخبار و رجزخوانی‌های آنان در رسانه‌ها و مقایسه قبل و بعد از راهپیمایی کاملا مشهود است.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه مرحله دوم راهپیمایی را در روز 12 اسفند خواهیم دید تصریح کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید بر این مبنا و اساس باشد که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی حضوری پرشور و باشکوه باشد.

ایلخاص‌زاده با اشاره به اینکه انتخابات در هر جای دنیا نشان دهنده مقبولیت نظام است گفت: در کنار مقبولیت نظام مشروعیت هم باید باشد و در جاهایی که دین وجود نداشته باشد مقبولیت و مشروعیت تنها به عنوان دو عنصر مشابه در کنار هم حضور دارند اما در کشورهایی که نظامی دینی و ارزشی دارند این دو مکمل یکدیگر هستند.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها باید در این مسیر حرکت کنند خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید شرایط را از همه ابعاد برای برگزاری یک انتخابات پرشور فراهم کنند.

ایلخاص‌زاده افزود: برآوردهای ما از حضور مردم حضوری همه جانبه است زیرا در همه جای شهرستان شهروندان آبادانی را می‌بینیم که پرشور و حرارت به بحث انتخابات می‌پردازند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه همه کاندیداها محترم هستند گفت: فارغ از اینکه چه کسی یا کسانی در انتخابات پیروز شوند تمام افراد برای ما قابل احترام هستند و اصل و اساس تنها حضور در انتخابات است.

دو هزار و پانصد نفر روند برگزاری انتخابات در آبادان را بر عهده دارند

سیدجعفر طباطبایی معاون فرماندار ویژه آبادان در بخش دیگری از جلسه شورای فرهنگ عمومی آبادان اظهار داشت: اسلامیت و جمهوریت دو بحث قابل‌توجه هستند که امام خمینی(ره) آنها را در نظام جمهوری اسلامی در کنار هم قرار داده تا افراط و تفریط در آنها از بین رفته و به شکل جدید در قالب دو نماد و الگوی جدید مطرح شوند.

وی افزود: این دو قالب امروز الگوی بیداری اسلامی در سراسر جهان هستند و اسلام نماد مشروعیت یک نظام و مردم نماد مقبولیت آن هستند.

معاون فرماندار ویژه آبادان اذعان داشت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اسلامیت در حقیقت شرایط نامزدها را مشخص کرده و جمهوریت مشخص کننده افراد و مصادیق است که این تعیین مصداق‌ها از وظایف شورای فرهنگ عمومی یک شهرستان است.

طباطبایی با اشاره به اینکه وظیفه مردم در اینجا انتخاب شرایط است گفت: وظیفه ما در این شوراها تشویق و ترویج حضور حداکثری در انتخابات و تعیین و تأیید صلاحیت نامزدها است.

وی ادامه داد: شرایط عمومی نامزدها را همه می‌دانند و شرایط اختصاصی شرایطی هستند که مقام معظم رهبری تعیین می‌کند و یکی از این شرایط عدم اتصال به کانون‌های قدرت و ثروت است.

معاون فرماندار آبادان با تأکید بر لزوم تشریح شرایط برای مردم خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که اصلح برای انتخاب شدن چه کسی است زیرا همه کسانی که تأیید صلاحیت می‌شوند نمره قبولی را گرفته‌اند اما این نمره‌ها در بین افراد متفاوت هستند.

طباطبایی با اشاره به ویژگی‌های لازم برای صلاحیت‌ نامزدها که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌ اظهار داشت: علاوه بر اصل عدم اتصال به کانون‌های قدرت و ثروت، داشتن صداقت نیز یکی از ویژگی‌هایی است که در اصلح بودن افراد یک ملاک محسوب می‌شود.

وی در ادامه به تعداد صندوق‌های رأی در شهرستان آبادان اشاره و تصریح کرد: در شهرستان آبادان تعداد 142 صندوق رأی مستقر خواهد شد که از این تعداد 125 صندوق در آبادان و 17 صندوق در اروندکنار خواهند بود.

معاون فرماندار آبادان اضافه کرد: از میان این تعداد صندوق‌ها در حدود 31 صندوق به عنوان صندوق‌های سیار در شهرستان آماده اخذ رأی از شهروندان هستند.

طباطبایی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در شهرستان آبادان تعداد دو هزار و 500 نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل اعضای شعب، هیئت بازرسی و هیئت نظارت مشغول به کار خواهند بود.

انتخابات نمایش اوج وحدت ملت ایران است

غلامعلی مجدیان معاون فرماندار شوش اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن در حال تهدید و تحریم ایران اسلامی است باید تلاش کرد تا نمایش خیره کننده‌ای از وحدت ملت ایران به جهان عرضه شود.

وی افزود: ملت ایران اسلامی در شرایط دشوار همراه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند و در شرایط کنونی نیز با تشخیصی صحیح از شرایط در عرصه خطیر و مهم انتخابات حضور خواهند داشت.

این مقام مسئول تأکید کرد: ایران کشوری دموکراتیک است و اصلی‌ترین چیزی که در آن حاکم است قانون است و به این دلیل ایران قانون‌مدار در راستای اجرای بندی دیگر از قانون و تشکیل مجلسی جدید به میدان می‌آید و انتخاباتی پرشور به نمایش می‌گذارد.

مجدیان با بیان این که ایران اسلامی جایگاه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انتخابات اوج وحدت ملت ایران است و همان‌گونه که دغدغه رهبری معظم انقلاب نیز برگزاری انتخاباتی رقابتی و سالم است باید در این باره تلاش کرد تا انتخابات به بهترین وجه ممکن برگزار شود.

وی در پایان اظهار داشت: ایران اسلامی با برگزاری انتخابات‌های مکرر بیشترین رجوع به رای مردم را داشته است و این نشان از مردم‌سالاری دینی در ایران است./9465/ز502/ص
ارسال نظرات