۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۹۶۱
امام جمعه قم:

روحانیان باید سرلوحه عزتمندی و تواضع باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم در جمع روحانیان وطلاب با اشاره به این که دل بستگی به دنیا موجب بی عزتی خواهد شد، گفت: ذلت و بدبختی ثمره بی عزتی است.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه شهر قم، هفتم اسفند در جمع روحانیان و طلاب مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به فراز «و اعزنی و لا تبتلیننی بالکبر»دعای بیستم صحیفه سجادیه گفت: انسان های عزتمند در مقابل فشارها، تهدیدها و تطمیع ها ایستادگی و مصداق جبل راسخ خواهند بود و مغلوب دیگران نمی شود.

وی با بیان این که دشمنان نسبت به افرادی که در برابر مادیات ایستادگی ندارند و خودباختگی نسبت به پول و شهوت از خود نشان می دهند، طرح و برنامه دارند، گوشزد کرد: شما روحانیان و طلاب باید بسیار مراقب باشید تا عزتمندی خود را از دست ندهید.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز با وجود امکانات جدید و ضبط اطلاعات امنیت از بین رفته است، خاطرنشان کرد: دشمنان گاهی اوقات صحنه های را برای افراد با استعداد ایجاد می کنند تا در آینده او را رسوا و بی اثر کنند.

وی با بیان این که عده ای با سنگ اندازی در صدد کاهش عزت طلاب موفق در تبلیغ هستند تا او را از قله عزت پایین و محبویت مردمی او را از بین ببرند، گفت: بسیار مراقب توطیه و سنگ اندازی و صحنه سازی دشمنان باشید و به راحتی گرفتار تله آنان نشوید.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که طبق روایت دل بندی به مقام و پست موجب بی عزتی خواهد شد و متاسفانه عده ای با بدست آوردن یک مسولیت کوچک دیگران را فراموش می کنند، خاطرنشان کرد: حالات حضرت علی(ع) قبل و بعد خلافت هیچ گاه تغییر نکرد و ما شیعیان از ایشان باید تاسی کنیم.

وی طمع را دومین عامل بدبختی و بی عزتی برشمرد و افزود: طبق روایت ذلت در دنیا ثمره و میوه طمع است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حالات برخی از علمای شیعه گفت: شب زنده داری، کار و فعالیت و احساس بی نیازی نسبت به مردم موجب عزتمندی خواهد شد.

وی با بیان این که هر ملکه اخلاقی نباید از مرز و حدود خود خارج شود بلکه برای حفظ آن باید همیشه اعتدال را رعایت کرد، ابراز داشت: افراط و خارج شدن از جایگاه حقیقی عزت موجب تکبر خواهد شد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم در پایان خطاب روحانیان و طلاب گفت: شما باید سرلوحه تواضع و عزتمندی باشید و مردم این صفات حسنه را از شما فرا بگیرند./921/پ202/ص
ارسال نظرات