۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۱۰۸

همایش اخلاق انتخاباتی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش اخلاق انتخاباتی در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد.
انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سید احمدموسوی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش اخلاق انتخاباتی که در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: وعده و وعیدهای نابجا و دروغین، مصداق بارز بداخلاقی در صحنه انتخابات است.

وی با بیان این که خادم ملت با چنین دروغ پردازی هایی، خائن به ملت است، خاطرنشان کرد: اگر انتخابات را یک صحنه رقابت برای خدمتگزاری بدانیم و در بجا آوردن امانت الهی سعی و کوشش کنیم هرگز از مسیر حقیقی منحرف نخواهیم شد.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه ساده‌انگاری در مساله انتخاب نماینده مجلس، ضربه های جبران ناپذیری در توسعه استان و شهر خواهد شد، گفت: اگر حضور آگاهانه در انتخابات را به عنوان وظیفه شرعی خود بدانیم، مسؤولیتی دینی بر عهده ما است که بایستی در کمال شایستگی، لیاقت و تدبیر و رفتار عقلایی در انتخاب داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه 12 اسفند را روز افتخار و غرور ملی هر ایرانی دانست و با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات تصریح کرد: هر رای تیری بر قلب استکبار بوده و حاوی پیامی به تمام تحریم‌ها و تهدیدهای نظامی دشمنان اسلام خواهد بود.

وی 12 اسفند را سالروز شکست ابهت پوشالی استکبار جهانی ارزیابی کرد و گفت: امروز برای راهیابی به مجلس به انسان‌های مدرس‌گونه نیاز داریم که یک تنه در برابر جبهه‌های انحراف، کفر و ظلم ایستاد و اجازه نداد سر سوزنی از حق ملت مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اخلاق انتخاباتی از دیدگاه مبانی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: حفظ حرمت و آبروی افراد لازمه برگزاری انتخاباتی سالم است، چنانکه امام صادق(ع) فرمودند؛ آبروی یک مومن از حرمت کعبه نیز بالاتر است.

استاد حوزه و دانشگاه اردبیل با بیان این که تخریب شخصیت و آبروریزی دیگر نامزدهای انتخاباتی شایسته نظام اسلامی نیست، افزود: هر چند امروز کاندیداهای مجلس با هم رقابت می‌کنند؛ اما انتظار می‌رود این رقابت‌کنندگان قاعده بازی دموکراسی را رعایت کرده و فردای روز رای‌گیری رقابت را به رفاقت ‌تبدیل کنند.

وی در پایان خواستار صعه صدر عموم نامزدهای انتخاباتی پس از اعلام نتایج و رای شماری در هفته آینده شد و گفت: اگر کاندیدایی رأی نیاورد باید شکرگزار خدا باشد که مسؤولیت سنگین نمایندگی مردم را از دوش او برداشته است، چراکه نماینده مجلس فردای قیامت باید پاسخگوی چگونگی عمل در این مسؤولیت باشد./935/
ارسال نظرات