۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۴۲۵۰

گردهمایی ائمه جمعه آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس در بیت آیت الله مجتهدشبستری برگزار شد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی یک روزه ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس با حضور آیت الله مجتهدشبستری و حجت الاسلام فرحانی معاون امور حوزه های علمیه کشور در تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به اهمیت و حساسیت مسؤولیت نمایندگان مجلس اظهار داشت: 29 اصل قانون اساسی مربوط به مجلس و 5 اصل در رابطه با شورای نگهبان است که نشان از دقت و حساسیت فقها در تنظیم قانون اساسی دارد.

وی برگزاری 31 انتخابات در طول 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی را افتخاری برای ملت ایران و اثبات تئوری مردم سالاری امام راحل دانست و گفت: تصویب و نظارت بر اجرای قوانین دو مسؤولیت مهم نمایندگان و مجلس است، اما هنوز که هنوز است تعدادی از قوانین گذشته نیازمند بازنگری هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید شکرگزار نهمت ولایت و نظام اسلامی بود، خاطر نشان کرد: وضعیت گذشته و عقب مانده کشور اصلا قابل مقایسه با وضعیت امروز کشور نیست، در دوران رژیم ستمشاهی اوضاع خاصی بر کشور حاکم بود که در نهایت موجب شد رژیم مستبد مجلس را به توپ ببندد.

آیت الله شبستری همچنین بر قدرشناسی مسؤولان از مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی افزود: این ملت هر کجا که احساس کرده با حضورشان خون تازه ای در رگ های نظام اسلامی جاری خواهد شد، در صحنه حاضر شده و حماسه ای بزرگ خلق کرده اند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به حساسیت انتخابات 12 اسفند گفت: این انتخابات نخستین انتخابات پس از بیداری اسلامی منطقه است، چسم تمام ملت های به پا خاسته مسلمان به سمت ایران است تا چگونگی حضور مردم در انتخابات را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: رژیم های استکباری جهان دست به دست هم داده اند تا ریشه حرکت بیداری اسلامی را در ایران بخشکاند، از این رو تبلیغات گسترده ای علیه ایران به ویژه انتخابات و حضور کمرنگ مردم آغاز کرده اند و علنا اعلام می کنند که مردم در روز 12 اسفند در خانه ها بمانند.

آیت الله شبستری خواستار ایجاد فضای وحدت و همدلی میان نامزدهای انتخاباتی از سوی ائمه جمعه شهرهای مختلف استان شد و گفت: ائمه جمعه بایستی در محافل مختلف نسبت به رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید داشته باشند و اجازه ندهند عده ای مصلای نماز جمعه را تبدیل به ستاد انتخاباتی خود کند.

گفتنی است، در ادامه این گردهمایی که با حضور مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی همراه بود، ائمه جمعه به ارایه نکته نظرات خود پیرامون انتخابات مجلس و فعالیت مدارس علمیه پرداختند./935/پ202/ص
ارسال نظرات