۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۳۳۴
به دلیل شهادت جمعی از شیعیان؛

3 روز عزای عمومی در پاکستان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان پاکستان به دلیل شهادت یکی از علما و 18 شهروند شیعه، 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.
شهيد سيد محمد ثقلين نقوي سيد ساجد نقوي رهبر شيعيان پاکستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ساجد نقوی، رهبر شیعیان پاکستان با صدور بیانیه ای به شهادت رسیدن 18 تن از شهروندان شیعه این کشور توسط عناصر گروهک تروریستی سپاه صحابه در منطقه کوهستانی بهشادم را به شدت محکوم و 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: تروریست های وهابی بار دیگر چهره پلید خود را نمایان کرده و 18 تن از شیعیان پاکستان را به شهادت رساندند، به همین دلیل از سوی رهبر شیعیان پاکستان 3 روز عزای عمومی اعلام می شود.

حجت الاسلام نقوی افزود: دولت باید به سرعت نسبت به دستگیری و محاکمه عاملان این جنایت خونین اقدام کند و تروریست های جانی را به سزای این عمل شنیعی که انجام دادند، برساند.

وی نسبت به بی توجهی دولت به بازداشت عوامل این جنایت هشدار داد و تصریح کرد: اگر عاملان این جنایت به سرعت دستگیر و مجازات نشوند، امنیت کشور به خطر خواهد افتاد، زیرا تروریست ها به صورت منظم و با برنامه عمل می کنند و نقشه های خود را به راحتی انجام می دهند.

رهبر شیعیان پاکستان با اشاره به شک و تردید مردم نسبت به برخورد دولت با تروریست ها اظهار داشت: جنایت های مشابهی در گذشته در شهرهای کراچی، کویته و خان پور پاکستان تکرار شده بودند و این جنایت بزرگ که 18 شهروند در آن به شهادت رسیدند نیز در ادامه همان جنایت ها صورت گرفته و استمرار این جنایت ها خطر بزرگی برای کشور به شمار می آیند.

سید ساجد نقوی ادامه داد: بروز این جنایت های تروریستی شک و تردیدهای فشراوانی را در دل مردم بوجود آورده است و به تدریج در حال رسیدن به این نکته هستند که تروریست ها به راحتی به اجرای نقشه های خود می پردازند و حکومت نمی تواند در برابر آنان ایستاده و از بروز چنین جنایت هایی جلوگیری کند.

وی سکوت در برابر این جنایت ها را ناشی از ضعف شیعیان ندانست و تاکید کرد: ما همواره از لاشه های عزیزانمام استقبال می کنیم و به یکدیگر صبر می دهیم، اما دشمنان گمان می کنند که این اقدام از ضعف شیعیان ناشی می شود. ما از دولت می خواهیم این تروریست ها را کنترل کنند و به مسوولان خاطر نشان می سازیم که ادامه کشتار شیعیان سبب بروز ناامنی بزرگی در کشور خواهد شد که کنترل آن غیرممکن است.

بر اثر حمله تروریستی صبح سه شنبه به یک دستگاه اتوبوس حامل جمعی از اهالی شمال پاکستان که همه آنها شیعه مذهب بودند 18 تن به شهادت رسیدند و هفت تن دیگر نیز زخمی شدند. این اتوبوس از شهر «گلگیت» در شمال پاکستان عازم «راولپندی» در نزدیکی پایتخت این کشور بود که در منطقه کوهستانی بهشادم هدف حمله تروریست ها قرار گرفت.

رهبر شیعیان پاکستان در بیانیه دیگری که روز گذشته منتشر کرد به شهادت رسیدن حجت الاسلام سید محمد ثقلین نقوی از علمای شیعه این کشور که چند روز پیش مورد ترور قرار گرفته و روز سه شنبه به شهادت رسیده بود را به شدت محکوم کرد.

سید ساجد نقوی با تاکید بر اینکه خلائی که از فقدان عالم بوجود می آید، هرگز پر نخواهد شد از دولت پاکستان خواست عوامل این جنایت را به سرعت دستگیر و محاکمه سازد.

سید محمد ثقلین نقوی از روحانیون برجسته و مدیر حوزه علمیه دارالهدی منطقه علی پور گهلوان پاکستان بود که در تاریخ 30 بهمن مورد حمله تروریستی از سوی وهابیون متعصب قرار گرفت و پس از بستری شدن در بیمارستان، روز سه شنبه به شهادت رسید.

این شهید درس مقدماتی را در حوزه های علمیه پاکستان گذراند و سپس برای ادامه تحصیل به نجف اشرف رفت. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به قم سفر کرد و در حوزه عملیه این شهر به فراگیری علوم دینی و گذراندن مدارج علمی پرداخت.

شهید نقوی که حافظ کل قرآن بود با هدف تبلیغ دین مبین اسلام و معارف اسلامی به کشور پاکستان بازگشت، اما از سوی تروریست های کوردل مورد حمله تروریستی قرار گرفت و روز سه شنبه به فیض شهادت دست یافت./980/ب911/گ
ارسال نظرات