۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۴۳۴۳
با حضور علما و طلاب علوم دینی؛

مراسم بزرگداشت شهدای بحرین در این کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شهدای قیام ملت بحرین با حضور علما و طلاب علوم دینی در منطقه ستره این کشور برگزار شد.
مراسم بزرگداشت شهداي بحرين مراسم بزرگداشت شهداي بحرين مراسم بزرگداشت شهداي بحرين مراسم بزرگداشت شهداي بحرين مراسم بزرگداشت شهداي بحرين مراسم بزرگداشت شهداي بحرين مراسم بزرگداشت شهداي بحرين مراسم بزرگداشت شهداي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهدای قیام ملت بحرین از سوی علما و حوزه های علمیه این کشور و با حضور علما، استادان و طلاب علوم دینی، خانواده های شهدا و قشرهای مختلف مردم در منطقه ستره این کشور برگزار شد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم، علامه سید عبدالله الغریفی، علامه سید جواد الوداعی، علامه شیخ عبدالحسین الستری و علامه شیخ محمد صالح الربیعی از بزرگ ترین علمای شیعه بحرین در این مراسم که با عنوان «شهدا... چراغ های انقلاب» برگزار شد، حضور داشتند.

حجت الاسلام سید سعید الوداعی پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، بیانیه حوزه های علمیه بحرین در قبال جنایت های آل خلیفه علیه ملت این کشور را قرائت کرد و حجت الاسلام شیخ بشار العالی نیز پس از آن به قرائت سروده ای درباره شهدا پرداخت. مداحی و مرثیه سرایی توسط هیئت تواشیح منتظرون و سخنرانی یکی از مادران شهدا نیز از برنامه های دیگر این مراسم بود.

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز پس از آن به سخنرانی پرداخت و آخرین تحولات انقلاب ملت را مورد بررسی قرار داد.

وی در این مراسم با تاکید بر عدم عقب نشینی ملت بحرین از خواسته های خود گفت: بازگشت از مطالبات به هیچ وجه صورت نخواهد گرفت، به فداکاری های خود ادامه می دهیم، صف های مقاومت از هم گسیخته نمی شوند، فریب بازی زشت و نزاع طایفه ای را نمی خوریم و خواسته هایمان به سمت مذهبی گرایی سوق داده نخواهد شد.

آیت الله عیسی قاسم از فداکاری های ملت بحرین یاد کرد و افزود: ملت بحرین ملتی است که هیچ سقف زمانی را برای جنبش خود قرار نداده است، حد و مرزی برای فداکاری نمی شناسد، انکار حقوق ملت به کوتاه آمدن از مطالباتش نمی انجامد، توطئه و سرکوب و نظامی گری نیز نمی تواند ملت را از رسیدن به هدف بازدارد.

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: شهروندان بحرین شکست ناپذیر هستند و از حق عدول نمی کنند، قیام آنان از روی شر یا بی خیالی نبوده و با هدف آزادی انجام گرفته است و همه ملت ها نیز در این هدف با ملت بحرین مشارکت دارند.

وی بر لزوم پاسداری از خون شهدا تاکید کرد و اظهار داشت: شهدا از مردم می خواهند به راهی که برای رسیدن به آن جان خود را از دست دادند، پایدار مانده و از آن محافظت کنند و جنبش را به سوی مراحل جدیدی سوق دهند.

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: ما وظیفه داریم تا با استقامت و ثبات در راه از سیل خونی که شهدا تقدیم کرده اند، محافظت کنیم و تا تحقق کامل اهدافمان به جهاد و پافشاری ادامه داده و اخلاص در راه خداوند متعال را به فراموشی نسپاریم.

خطیب جمعه شهر دراز با اشاره به مسالمت آمیز بودن اعتراضات مردمی در بحرین خاطر تاکید کرد: ملت بحرین همچنان به روش های مسالمت آمیز پایبند بوده و با التزام به شریعت اسلامی از هرگونه خشونت و تروریسم در اعتراضات خودداری می کند. پیروزی ملت بحرین با توجه به وعده های الهی حتمی است، زیرا خداوند متعال به هیچ وجه به عده هایی که داده است خلف وعده نمی کند.

وی بیان داشت: مردم بحرین یک تصمیم صادقانه و جدی را گرفته اند و هیچ راهی را برای کوتاه آمدن از خواسته های مشروع و عادلانه خود نمی بینند و همچنان با قدرت و صلابت به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه خواهند داد.

آیت الله عیسی قاسم بازگشت همه کارکنان و کارگران اخراج شده به کار را خواستار شد و گفت: از همه کارکنان و کارگران اخراج شده می خواهم کاملا با هم در ارتباط باشند و این صفوف را مستحکم تر سازند و همواره بر این نکته پایبند بمانند که یا با عزت به کار خود بازگردند یا قید بازگشت به کار بدون عزت را بزنند./980/ب901/گ
ارسال نظرات