۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۳۴۸
آیت الله علم الهدی:

حضور مردم در انتخابات پرشور و گسترده‌تر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اظهار داشت: براساس تجربه‌ای که از نظر تعداد زیاد مردم در حماسه حضور داریم پیش‌بینی می‌کنیم که مردم انشاءالله حضور گسترده پیدا می کنند و انتخابات پرشوری خواهیم داشت.
آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد

آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سؤال که چرا یک نماینده باید التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد، افزود: بایستی هر مسلمانی که به عرصه نظام ورود پیدا می کند، ملتزم به ولایت فقیه باشد زیرا مشروعیت نظام به ولایت فقیه است و کسی که ملتزم به ولایت فقیه نیست نمی تواند در این نظام مؤثر واقع شود؛ منتهی بحث ما در مجلس نهم این است که تنها التزام کفایت نمی کند و ما خواستار وابستگی و همدلی با رهبری هستیم، زیرا اگر تنها کسی فقط التزام داشت و با رهبری همدل نبود و محور رهبری را محور فعالیت خودش قرار نداد این فرد نمی تواند در مجلس عنصر موفقی باشد.

وی گفت: ما همیشه روی تجربه ای که از نظر خیل مردم در حماسه حضور دارند بر حسب آن تجربه پیش بینی می کنیم که مردم انشاءالله حضور گسترده پیدا می کنند و انتخابات پرشوری خواهیم داشت چون ما این نمونه را در موارد قبل از این هم دیده ایم و تأکیدی هم که مقام معظم رهبری دارند و اجابتی هم که مردم نسبت به اوامر ایشان دارند موجب می شود که ما حتما از یک مشارکت قوی برخوردار شویم.

آیت الله علم الهدی در خصوص حضور گروه های و حزب های مختلف در انتخابات مجلس آینده بیان کرد: آنچه که مهم بوده و شورای نگهبان بر روی این مسأله تأکید داشته، این است که از همه قشرها و از همه اندیشه ها و تفکرات در مجلس حضور داشته باشند. ما خوب مجلس آینده را با این کیفیت از این نظر که اندیشه‌های مختلف هستند یک مجلس با غنایی احساس می کنیم؛ اما آنچه ما در مجلس آینده لازم داریم که از همه این ها بالاتر است وابستگی شدید مجلسی ها به مقام ولایت و رهبری است، زیرا در مجلس آینده این تقابل ما با استکبار، قوی‌تر و شدیدتر خواهد شد و طبیعی است که در میدان مقابله با استکبار و در عرصه استکبار‌ستیزی جلودار به تمام معنا مقام ولایت و رهبری است.

وی اذعان داشت: اگر ما یک مجلس قوی وابسته به ولایت داشتیم، طبیعی است که این صف و این جبهه بسیار قوی و نیرومند استکبار را نا امید می کند اما یک مجلسی که نهاد نمایندگی مردم است اگر در ولایت مداری اش دچار یک خللی و سستی باشد نتیجه آن خواه یا ناخواه در جبهه استکبار ستیزی مقام ولایت اثر می گذارد و باعث تأسف خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد: رجالی که از اقشار دیگر در مجلس حضور پیدا می کنند با یک انگیزه کامل ولایت محوری به عرصه مجلس ورود پیدا کنند و این گونه نباشد که بخواهند آن جا را مرکز تسویه حساب های فکری جناحی و جریانی خود قرار دهند./968/ت302/س
ارسال نظرات