۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۳۵۵
در اعتراض به کشتار شیعیان؛

شیعیان پاکستان در کراچی راهپیمایی کردند

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از شیعیان پاکستان در اعتراض به جنایت های تروریستی علیه پیروان اهل بیت (ع) در کراچی راهپیمایی کردند.
راهپيمايي در پاکستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هزاران تن از شیعیان پاکستان در اعتراض به جنایت های تروریستی روزهای گذشته علیه تعدادی از شیعیان این کشور در کراچی راهپیمایی کرده و دولت را به برخورد قاطع با عاملان این جنایت فراخواندند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی که پرچم های سیاه را برافراشته بودند با سینه زنی و سر دادن شعار «لبیک یا حسین» به عزاداری پرداخته و به شهادت رسیدن جمعی از پیروان اهل بیت از سوی عناصر گروهک تروریستی سپاه صحابه را محکوم کردند.

عزاداران در این راهپیمایی اعتراض آمیز که از مسجد شاه خراسان تا مسجد و حسینیه امام رضا (ع) شهر کراچی برگزار شد بر دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنایت ها تاکید کرده و از دولت پاکستان خواستند روابط خود را با این رژیم ها قطع کنند.

حجت الاسلام ناصر عباس جعفری، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان که در این مراسم حضور داشت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دست آمریکا و اسرائیل در حوادث تروریستی روزهای گذشته در پاکستان کاملا آشکار و نمایان است.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی که نمادهای استکبار جهانی به شمار می آیند در امور داخلی پاکستان دخالت کرده و همه مشکلاتی که در این کشور وجود دارند ناشی از دخالت های آمریکا و اسرائیل است.

حجت الاسلام جعفری حمله به نمازگزاران شیعه در پاکستان را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با این جنایت ها درصدد ایجاد شکاف و تفرقه میان امت اسلامی هستند و متاسفانه مسلمانان متوجه این توطئه نیستند.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین بر لزوم پاکسازی کشور از تروریست ها تاکید کرد و ادامه داد: حکومت پاکستان باید به جای شعار دادن به عمل روی بیاورد و کشور را از لوث حضور تروریست های مورد حمایت آمریکا پاکسازی کند.

گفتنی است بر اثر حمله تروریستی صبح سه شنبه به یک دستگاه اتوبوس حامل جمعی از اهالی شمال پاکستان که همه آنها شیعه مذهب بودند 18 تن به شهادت رسیدند و هفت تن دیگر نیز زخمی شدند. این اتوبوس از شهر «گلگیت» در شمال پاکستان عازم «راولپندی» در نزدیکی پایتخت این کشور بود که در منطقه کوهستانی بهشادم هدف حمله تروریست ها قرار گرفت./980/ب911/گ
ارسال نظرات