۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۵۴۶

چند خبر کوتاه انتخاباتی از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ حضور حماسی مردم خرمدره در 49 شعبه اخذ رای و برگزاری انتخابات ابهر به صورت الکترونیکی از مهم ترین اخبار کوتاه انتخاباتی در استان زنجان است.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، رحیم نوری، فرماندار شهرستان خرمدره افزود: از آغازین زمان انتخابات حضور مردم در پای صندوقهای رای بسیار گسترده بوده و صفهای طویل در مقابل شعبات وجود دارد و استقبال پیر و جوان و اقشار مختلف بسیار خوب بوده است.

وی ادامه داد:حضور مردم در پای صندوقهای رای از نظر بین المللی بسیار اهمیت دارد و این حضور پاسخ کوبنده به دشمن و استکبار خواهد بود.

فرماندار شهرستان خرمدره با اشاره به کارشکنی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مردم با حضور گسترده خود فتنه ها و توطئه های استکبار را خنثی خواهد کرد لذا مردم 33 سال است که در همه صحنه های حضور گسترده داشته اند.

20 هزار برگه رای برای انتخابات در خدابنده در نظر گرفته شده است

نورالدین رفیعی، فرماندار شهرستان خدابنده گفت: 120 هزار برگه اخذ رای برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است که در این راستا 146 هزار نفر در شهرستان حائز شرایط انتخاباتی هستند.

وی حضور مردم در پای صندوقهای رای در شهرستان خدابنده را بسیار عالی عنوان کرد و افزود: استقبال مردم خوب بوده و بعد از ظهر هم بیشتر از این خواهد بود و امنیت در پای صندوقهای رای برقرار است.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تبعات مثبتی در برد سیاسی و بیمه کردن پایه های نظام جمهوری اسلامی دارد، مشارکت گسترده مردم در پای صندوقهای رای الگویی برای کشورهای دیگر بوده که این کشورها انتخابات آزاد برگزار کنند.

رفیعی تاکید کرد: از نظارت دو هزار و 600 نفر از عوامل اجرایی در شهرستان بر انتخابات خبر داد و گفت: 143 شعبه اخذ رای برای انتخابات در نظر گرفته شده است.

انتخابات ابهر به صورت الکترونیکی برگزار می شود

علی یوسفی، فرماندار شهرستان ابهر گفت: در راستای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 168 شعبه اخذ رای در شهرستان ابهر در نظر گرفته شده است.

وی، فضای انتخاباتی در شهرستان ابهر و حوزه های انتخاباتی روستاها را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: مشارکت مردم از آغازین ساعات انتخابات بسیار خوب بوده است و شور و نشاط بسیار خوبی در شهرستان برقرار است.

یوسفی ادامه داد: امنیت بسیار عالی در شعبات اخذ رای شهرستان ابهر وجود دارد و هیچ گونه تخلفی در شعبات گزارش نشده است.

فرماندار شهرستان ابهر گفت: رای گیری در شهرستان ابهر به صورت تمام الکترونیکی است و لذا رای گیری به صورت الکترونیکی است و توزیع برگه رای در انتخابات شهرستان ابهر وجود ندارد.

گفتنی است، در راستای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سه هزار نفر از عوامل اجرایی نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند.

ملت ایران در آزمون انتخابات سربلند خواهند بود

عباس راشاد، فرماندار زنجان در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی در سطح شهر زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حضور در انتخابات نشان‌دهنده هوشیاری مردم ایران است، گفت: مردم بار دیگر ثابت خواهند کرد که انقلاب را جزوی از خود می‌دانند.

وی افزود: مردم کشورهای اسلامی در شرایط حساس کنونی چشم به حضور مردم ایران در انتخابات مجلس دارند، چرا که انقلاب اسلامی ایران الگویی بی‌بدیل برای همه آزادگان جهان است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

راشاد با بیان این‌که دشمنان به‌طور کامل شرایط فعلی کشور را رصد می‌کنند و منتظر فرصتی هستند تا به کشور صدمه وارد کنند، افزود: به یقین در امتحان فعلی ملت ایران برنده خواهند شد و بار دیگر به دشمنان ثابت خواهد کرد که ایرانیان پیرو ولایت‌فقیه بوده و در مسیر اعتلای اسلام گام برمی‌دارند.

فرماندار زنجان به ضرورت توجه به خواسته‌های مردم از سوی منتخبان نیز اشاره کرد و گفت: این مردم در همه صحنه‌ها وفاداری خود به نظام را ثابت کرده‌اند و باید قدردان آنها باشیم.

مشارکت فعال مردم در شعبه‌های اخذ رای ماهنشان

منصور محمد پور، فرماندار ماهنشان با بیان اینکه در اکثر شعبه‌های اخذ رای شهرستان ماهنشان مردم مشارکت پرشوری دارند.، تصریح کرد: با آغاز زمان رای ‌گیری مردم شهرستان ماهنشان با تشکیل صف‌های طولانی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

فرماندار ماهنشان به فعالیت 101 شعبه رای در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: حوزه‌های انتخابیه ماهنشان، انگوران، بوغدا کندی، ایجرود، حلب و قلتوق برای اخذ رای از مردم فعال هستند.

وی حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای را با وجود بارش برف بی‌نظیر اعلام و تاکید کرد: تمهیدات لازم برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در شهرستان ماهنشان انجام شده است.

محمد پور با اشاره به اینکه انتظار می‌رود نماینده مجلس شورای اسلامی قانون مدار باشد، اضافه کرد: منتخب مردم در مجلس باید اخلاق را رعایت کرده و برای پیشرفت حوزه انتخابی خود و سرافرازی کشور از هیچ تلاشی دریغ نکند.

وی حضور حداکثری مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را مهم ارزیابی کرد و افزود: چشم دشمنان نظام اسلامی به چگونگی حضور مردم در انتخابات دوخته شده است./935/پ203/س

ارسال نظرات