۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۴۵۶۳

ترافیک نیمه سنگین در خیابان‌های منتهی به شعب اخذ رأی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ استقبال مردم تبریز برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس، موجب بروز ترافیک نیمه سنگین در خیابان‌ها منتهی به شعب اخذ رأی در مرکز شهر تبریز شده است.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر از نخستین ساعات آغاز رای گیری با حضور کم نظیر در مساجد، مدارس و مراکز رای گیری، به دنبال خلق حماسه ای دیگر در تاریخ آذربایجان هستند.

گزارش های رسیده از خبرنگاران رسا در سطح شهر تبریز، حاکی از آن است که استقبال مردم تبریز برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس، موجب بروز ترافیک نیمه سنگین در خیابان ها منتهی به شعب اخذ رای در مرکز شهر شده است.

هم اکنون ترافیک روانی در خیایان جمهوری اسلامی حدفاصل میدان دانشسرا به سمت میدان نماز، خیابان امام خمینی، شهید منتظری، چای کنار به سمت پل قاری، پل قاری به سمت میدان دانشسرا، میدان نصف حد فاصل مسجد کرامت و چهاراه بهار برقرار است.

استقبال مردم تبریز در آخرین دقایق رسمی برگزاری انتخابات به گونه‌ای است که امکان تمدید مهلت رأی‌گیری در این حوزه انتخابیه بسیار محتمل به نظر می‌رسد، هم اینک صف‌های طولانی رأی‌گیری در مساجد آیت الله انگجی، طوبی، مهدیه تبریز، سالار شهیدان، شهیدی، حاج احمد، شعبان و چهارده معصوم گزارش شده است.

به دنبال اتمام تعرفه های رای گیری در برخی شعبات اخذ رای، ستاد انتخابات تبریز بلافاصله نسبت به ارسال تعرفه های ذکور اقدام کرده و هم اکنون روند رأی‌گیری با نظم و امنیت مطلوبی صورت می گیرد.

جانشین ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان نیز در جمع خبرنگاران تاکید داشته که این ستاد هیچ مشکلی در تامین تعرفه‌های رای برای 19 حوزه‌ انتخابیه استان ندارد و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با تمام فرمانداری‌های 20‌گانه استان، در صورت بروز مشکل و کمبود در این زمینه در اسرع وقت برای جبران آن وارد عمل خواهند شد.

حسن روستایی ادامه داد: مسؤولان و عوامل اجرایی ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از شب گذشته با استقرار در ستاد انتخابات مستقر در محل استانداری آذربایجان‌شرقی، روند جاری انتخابات در سطح استان را به دقت رصد و مدیریت می‌کند.

جانشین ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان افزود: این ستاد از زمان آغاز اخذ رای، فعالیت‌های ستادی و اجرایی خود را در امتداد با فعالیت‌های هفته‌های اخیر، آغاز کرده و هیچ مشکلی در زمینه برگزاری سالم انتخابات تاکنون وجود نداشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ مشکلی در حوزه‌های مختلف انتخابیه و 2 هزار و 790 شعبه اخذ رای استان وجود ندارد و تمام برنامه‌ها طبق روال و معمول در حال انجام است و تاکنون در ارتباط‌ های مستقیم با تمام شهرستان‌های 20 گانه استان، مشکلی حادی در زمینه اخذ آرای مردم و روند برگزاری انتخابات گزارش نشده است.

وی گفت: در حال حاضر تنها در تعدادی محدودی از مناطق روستایی شهرستان‌های میانه، بستان‌آباد و چارایماق به دلیل شرایط نامساعد جوی، در رابطه با رسیدن به موقع برخی صندوق‌های رای سیار وجود دارد که تلاش می‌شود این مشکلات جزئی نیز تا ساعاتی دیگر حل و فصل شود.

بنا به گزارش خبرنگار رسا، با استقبال گسترده اصحاب رسانه در شهر تبریز برای پوشش انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 126 خبرنگار و عکاس در ثبت این شور ملی همکاری می‌کنند، 20 اکیپ خبری، تولیدی و مستندساز از صدا و سیمای مرکز استان نیز به اشکال گوناگون در حال ثبت شور مردم و حضور آنها در شعبات مختلف سطح شهر تبریز هستند.

گفتنی است، در کل حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، بالغ بر 878 شعبه اخذ رای آماده دریافت رای مردم ساکن در این حوزه هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات