۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۴۵۶۷

چند خبر انتخاباتی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ حضور هموطنان ارمنی و آشوری در انتخابات و پیش بینی تمهیدات لازم برای ارسال صندوق های رأی به مناطق صعب‌العبور آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه انتخاباتی استان است.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، هموطنان ارمنی و آشوری ساکن در تبریز، با حضور در دو شعبه اختصاص یافته برای اقلیت‌های مذهبی و طی مراحل قانونی لازم، رای خود را به صندوق‌های رای ریختند.

محمود چمنی، فرماندار تبریز با قدردانی از همشهریان ارمنی و آشوری، این حضور را موجب نزدیکی هموطنان به هم و تلاش مشترک برای تعالی کشور دانست و آن را در شکوه همبستگی و تجلی وحدت مردم مهم خواند.

وی اظهار داشت: این حضور در حقیقت، مهر تاییدی بر شعور و آگاهی بالای سیاسی مردم این خطه از کشور است که مشت محکمی در برابر تبلیغات منفی استکبار خواهد بود.

فرماندار تبریز افزود: با همکاری قابل تقدیر خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان در تبریز، رای‌گیری از این هموطنان از ساعات ابتدایی رای‌گیری همزمان با سراسر کشور آغاز شد و این امر همچنان ادامه دارد.

تمهیدات لازم برای ارسال صندوق های رای به مناطق صعب العبور انجام گرفت

محمد عبداللهی، فرماندار شهرستان چارایماق اعلام کرد: تمهیدات لازم و کافی برای ارسال صندوق های سیار اخذ رای به مناطق برف گیر این شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: بر همین اساس از ساعت 14 روز گذشته نیروهای مورد نیاز برای اعزام صندوق ها به مناطق روستایی و دورافتاده شهرستان ساماندهی گردید .

وی افزود: هم اکنون علیرغم بارش شدید برف و کولاک در جاده های مواصلاتی چارایماق ، تنها تعداد دو صندوق اخذ رای سیار از مجموع صندوق های بخش شادیان و قره آغاج موفق به استقرار در محل های تعیین شده، نشده اند.

عبداللهی گفت: هم اکنون علی رغم بارش برف شدید همراه با کولاک در مراکز شهری و مناطق روستایی این شهرستان، با تلاش خستگی ناپذیر مجریان انتخابات و عوامل راهداری تمامی منطقه برای اخذ آرای مردم تحت پوشش قرار گرفته است.

وی گفت: در شهرستان چارایماق تعداد 63 شعبه اخذ رای وجود دارد که از این تعداد هشت شعبه شهری و بقیه روستایی است.

گفتنی است، شهرستان چارایماق جزو حوزه انتخابیه هشترود و چاریماق است که در مجلس شورای اسلامی یک کرسی دارد

هیچ مشکلی در شعبات اخذ رای تبریز وجود نداشته است

موسی خلیل اللهی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز و تعدادی از اعضای شورای تامین استان به همراه قاضی ویژه جرایم انتخاباتی، از ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مستقر در استانداری آذربایجان شرقی بازدید کرد.

خلیل اللهی در این بازدید، در جریان امورات مربوط به روند برگزاری انتخابات قرار گرفت و با ابراز رضایت از مراحل مختلف فعالیت های ستاد انتخابات استان، گفت: تمامی عوامل اجرایی ستاد به طور مرتب و دقیق انتخابات استان در حوزه های مختلف انتخابیه را تحت کنترل داشته و این فعالیت ها قابل قدردانی است.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از شعبات مختلف اخذ رای در تبریز و فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه و در شعبات اخذ رای تبریز وجود نداشته و روند انتخابات مطلوب و خوب ارزیابی می شود.

بررسی مدارک و اخذ رای در شعب سیار هیچ تفاوتی با شعب ثابت ندارد

فرماندار تبریز، محمود چمنی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور، بر همکاری تمام مردم در این انتخابات تاکید شده است.

وی از افرادی که به علت نقص جسمانی امکان خواندن و نوشتن را ندارند، خواست به همراه یکی از بستگان خود برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه کنند و افزود: این مسئله شامل افرادی که به علت نقص جسمانی امکان خواندن و نوشتن را ندارند یا افرادی که از نعمت سواد محرومند نیز می‌شود و این قشر از هموطنان می‌توانند به همراه یکی از اعضای خانواده و یا فردی معتمد به شعب اخذ رای رفته و رای بدهند.

چمنی با تاکید بر محدودیت‌های قانونی این امر، گفت: مسئولان شعب اعم از هیئت‌های اجرایی، ناظران، نمایندگان فرماندار، ناظران شورای نگهبان، عوامل انتظامی، بازرسان و حتی نمایندگان کاندیداها که در شعب حضور دارند، به هیچ وجه مجاز نیستند به جای افرادی که امکان نوشتن ندارند، اقدام به نوشتن برگه رأی کنند و تخطی از این امر، تخلف محسوب می‌شود.

فرماندار تبریز همچنین برای جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق کاندیداها، از عموم رای دهندگان این حوزه انتخابیه درخواست کرد در هنگام نوشتن رأی خود در برگه اخذ رأی، مشخصات کاندیدای موردنظر خود را به شکل کامل و به همراه نام، نام خانوادگی، کد نمایندگی و یا شهرت این افراد و با خط خوانا درج کنند.

وی با اشاره به استقبال صورت گرفته از واحدهای سیار رای‌گیری به ویژه در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تبریز، تصریح کرد: نحوه بررسی مدارک و اخذ رأی در شعب سیار هیچ تفاوتی با شعب ثابت ندارد و افراد تنها در صورتی می‌توانند اقدام به رای دادن کنند که اصل شناسنامه خود را به همراه داشته باشند./935/د101/س

ارسال نظرات