۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۴۵۹۴
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی خبر داد؛

پیش بینی مشارکت 60 درصدی مردم آذربایجان غربی در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: با توجه به شکوه حضور مردم در شعب اخذ رأی مشارکت مردم در این دوره از انتخابات شصت درصد پیش بینی می شود.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه،ابراهیم فتح الهی، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی، امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستد انتخابات استان ابراز داشت: با وجود بارش برف و سرمای شدید در برخی نقاط استان هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات گزارش نشده است.

وی با اشاره به توزیع تعرفه بیش از 20 درصد آمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه های انتخابیه استان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده هیچ شعبه اخذ رای با کمبود تعرفه مواجه نبوده است.

فتح الهی در ادامه با اشاره به مشارکت گسترده مردم از اولین دقایق آغاز رای گیری در استان عنوان کرد: با توجه به حضور مردم در شعب امکان تمدید دوباره انتخابات در برخی حوزه های انتخابیه وجود دارد.

به گفته فتح الهی شور و اشتیاق مردم استان برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخابات مثال زدنی است به طوریکه پیش بینی می شود میزان مشارکت مردم در این دورخ از انتخابات به 60 درصد افزایش یابد این درحالی که مشارکت مردم در انتخابات مجلس هشتم 39/54 درصد بود.

نتایج آرا فردا صبح اعلام می شود

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه جمع آوری آرا از ساعات اولیه اتمام وقت رای گیری آغاز می شود، گفت: پس از جمع آوری آراء صورتجلسه ای در هیات اجرایی استان انجام شده و از طریق سیستم به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال و در صورت تایید فردا از طریق رسانه های جمعی به مردم اطلاع داده می شود.

فتح الهی از رسانه ها خواست خویشتن داری کرده و شایعات را به عنوان خبر منتشر نکنند.

وی اضافه کرد: فردا در جلسه ای رسمی با اتصحاب رسانه و جراید استان نتایج و اخبار داغ انتخاباتی ارائه خواهد شد.

گفتنی است، در آذربایجان غربی 88 نفر برای کسب 12 کرسی نمایندگی مجلس نهم رقابت می کنند که با انتخاب مردم سه نفر از حوزه انتخابیه ارومیه، یک نفر از بوکان، یک نفر از پیرانشهر و سردشت، دو نفر از میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، یک نفر از خوی و چایپاره، یک نفر از سلماس، یک نفر از ماکو، چالدران، شوط و پلدشت، یک نفر از مهاباد و یک نفر هم از نقده و اشنویه به مدت چهار سال به خانه ملت راه خواهند یافت./936/پ202/س

ارسال نظرات