۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۲۴۸۲۵
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی خبر داد؛

مشارکت بیش از 70 درصدر مردم آذربایجان غربی در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به بالا بودن مشارکت مردم استان از نرم مشارکت مردم در کشور گفت: متوسط مشارکت کشوری در انتخابات مجلس نهم حدود 65 درصد است درحالی که میزان دقیق مشارکت مردم آذربابجان غربی در انتخابات مجلس نهم 08/5 درصد بالاتر از میانگین کشوری به 08/70 درصد رسید.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ابراهیم فتح الهی، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی، امروز نشست خبری با تقدیر از مجاهدت و نقش بی بدیل رسانه های استان در خلق حماسه 12 اسفند، اظهار کرد:بدون شک فضای عمومی جامعه و افکار عمومی به کمک رسانه ها آماده شد.

وی افزود: مردم آذربایجان غربی در این دوره از انتخابات حرکتی بی نظیر و انقلابی شگرف آفرید و این استان امن ترین و کم تنش ترین انتخابات را برگزار کرد.

فتح الهی تمکین از قانون و نتایج اعلام شده از سوی همه نامزدهای برنده و سایر کاندیداهایی که پیروز نشدند را یک حرکت فرهنگی و نشات گرفته از شعور بالای سیاسی مردم و نامزدها دانست و گفت: تاکنون هیچ شکایتی به ستاد انتخابات استان واصل نشده است.

رییس ستاد انتخابات استان درباره احزاب و گروههای سیاسی نیز بیان کرد: در این دوره از انتخابات اصلاح طلبان با تشکیلات حزبی وارد صحنه نشدند و دو حزب مردم‌سالاری و اصلاح طلبان معتدل گروه های فعال سیاسی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم بودند با این وضعیت در اردوگاه اصلاح طلبان چه در کاندیدا شدن، چه در تحریم و ‌چه در مشارکت کار تشکیلاتی و رسمی در این دوره انجام نشد.

وی افزود: بر خلاف انتظار که فضا برای اردوگاه اصولگرایان کاملا مهیا بود و همفکری های زیادی نیز انجام گرفت؛ اما در این جبهه نیز در سراسر کشور کار تشکیلاتی منسجمی روی نداد.

فتح الهی با اعلام این که مردم تهران نیز در به لیست های واحد 30 نفره نیز رای ندادند، ابراز داشت: به یک معنا مردم در این انتخابات به احزاب سیاسی رای نداند و جریان های سیاسی پیروز نشدند، مردم به سلایق فردی و کاندیداهای دلخواه خود رای دادند.

وی بدنه اجتماعی مردم را قوی تر از احزاب سیاسی در انتخابات مجلس نهم برشمرد و اظهار داشت: وجهه مردمی تر انتخابات الان در جمهوری اسلامی به شکلی دموکراتیک تر مطرح و عملی شده است چراکه در بسیاری از کشورهای دنیا مردم به احزاب سیاسی رای می دهند نه به خود افراد.

بیانات رهبری حضور میلیونی مردم در انتخابات را رقم زد

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سطح تبلیغات انتخابات نیز در این دوره به مراتب از دوره های گذشته پایین تر بود، خاطرنشان کرد: اعتماد عمومی مردم به صحت و سلامت انتخابات و شرایط بین المللی و بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در ماه های اخیر باعث شد تا حضور میلیونی مردم یک حماسه به یاد ماندنی را روز 12 اسفند رقم بزند.

فتح الهی وحدت و همبستگی ملی مردم آذربایجان غربی در انتخابات را بی نظیر توصیف کرد و ادامه داد: مدیریت فضای عمومی جامعه، مدیریت فضای امنیتی جامعه و مدیریت اجرایی انتخابات در این دوره به بهترین شکل در آذربایجان غربی صورت گرفت.

وی با اشاره به بالا بودن مشارکت مردم استان از نرم مشارکت مردم در کشور گفت: متوسط مشارکت کشوری در انتخابات مجلس نهم حدود 65 درصد است درحالی که میزان دقیق مشارکت مردم آذربابجان غربی در انتخابات مجلس نهم 08/5 درصد بالاتر از میانگین کشوری به 08/70 درصد رسید.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اعلام این که شهرستان نقده با مشارکت 7/77 درصدی رکورد مشارکت استان را دارد، اعلام کرد: طبق آخرین آمار و ارقام شهرستان ارومیه در این دوره از انتخابات مشارکت تقریبی 6/64 درصدی، بوکان 70 درصد، پیرانشهر و سردشت 68 درصد، خوی و چایپاره 72 درصد، سلماس 5/76 درصد، ماکو، شوط، پلدشت و چالدران 75 درصد، مهاباد 5/63 درصد ، میاندواب، شاهین دژ و تکاب، 4/76 درصدی داشتند./936/پ202/س
ارسال نظرات