۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۲۴۸۶۳
آیت الله باریک بین:

روحانیت با بهره‌گیری از مفاهیم دینی صیانت از منابع طبیعی را تبیین کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری رسالت روحانیت را در این بخش مهم ارزیابی کرد و افزود: روحانیت با بهره گیری از مفاهیم ارزشمند دینی در ارتباط با آموزش منابع طبیعی و آگاهی بخشیدن به اقشار مختلف مردم نقش سازنده ای را در جامعه ایفا می کنند.
نماينده ولي فقيه در قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در مراسم جشن درختکاری که با حضور جمعی از مسؤولان در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، گفت: منابع طبیعی بخشی از انفال و در ردیف سرمایه های ملی و خدادادی محسوب می شود که با توجه به این ویژگی، حفاظت و حمایت از این عرصه ها ضروری است.

وی یادآور شد: با جلوگیری از تخریب این عرصه‌ها به منظور افزایش پوشش گیاهی، آب و خاک در حفظ و نگهداری از این سرمایه عظیم و با ارزش کوشا باشیم و در این راستا تلاش مضاعفی کنیم.

آیت الله باریک بین در ادامه با اشاره به احادیث نبوی در رابطه با حفظ این منابع خدادادی افزود: مردم مسلمان باید در راستای آموزه های دینی و احادیث نبوی به عنوان یک وظیفه شرعی، در جهت حفظ و احیای جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که در راه پاسداری از انفال عمومی مجاهدت می‌کنند عمل آنها عبادت محسوب شده و در آخرت از اجر اخروی برخوردارخواهند شد.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسؤلان منابع طبیعی استان گفت: اگر اختلافی بین مردم و این اداره کل صورت می‌گیرد باید به شایستگی با آنها رفتار شود و مردم را در جریان قوانین قرار دهید تا آنان قانع شوند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در زندگی مردم افزود: همه مردم جامعه به خصوص بهره برداران از منابع طبیعی باید ضرورت حفظ و حراست از این منابع و عرصه های ملی را مد نظر قرار دهند.

آیت الله باریک بین، حفاظت از انفال و منابع طبیعی را وظیفه اصلی و عمومی مردم دانست و اظهار داشت: منابع طبیعی از سرمایه‌های ملی است که باید به خوبی از آن محافظت کرد تا برای نسل‌های آینده مثمر ثمر باقی بماند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود رسالت روحانیت را در این بخش مهم ارزیابی کرد و افزود: روحانیت با بهره‌گیری از مفاهیم ارزشمند دینی در ارتباط با آموزش منابع طبیعی و آگاهی بخشیدن به اقشار مختلف مردم نقش سازنده‌ای را در جامعه ایفا می‌کنند.

آیت الله باریک بین تصریح کرد: مبلغان دینی در فعالیت‌های تبلیغی خود مردم را از اهمیت منابع طبیعی و صیانت آن از دیدگاه اسلام آشنا سازند./950/پ202/س
ارسال نظرات