۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۲۴۹۴۱
فرماندار تبریز با اشاره به حضور حداکثری در انتخابات:

مردم صاحب اصلی انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ فرماندار تبریز حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند را در امتداد حماسه 9 دی و 22 بهمن دانست و گفت: حضور مردم تنها به واسطه رهبری و خون شهدا بود.
محمود چمني فرماندار تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود چمنی، فرماندار تبریز امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح روند برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه تبریز پرداخت و اظهار داشت: حماسه 12 اسفند در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود، چراکه مردم تنها به واسطه دعوت مقام عظمای ولایت و ادای دین به خون شهدا وارد صحنه شدند.

وی خاطر نشان کرد: حضور میلیونی مردم در شرایطی اتفاق افتاد، که تحلیل های ارائه شده از سوی نخبگان نشان از حضور کمرنگ مردم در انتخابات داشت، در حالی که این بار نیز مردم یک گام جلوتر از نخبگان بصیرت سیاسی و ولایت مداری خود را منصه ظهور رساندند.

فرماندار تبریز ادامه داد: مردم به صحنه آمدند تا بگویند؛ صاحب اصلی انقلاب هستند؛ در حقیقت حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند در امتداد حماسه 9 دی و 22 بهمن سالجاری بوده است.

وی تصریح کرد: این حضور حماسی نشان دهنده رفاه و یا رضایت کامل مردم از نظام نیست، بلکه باید قبول کرد که ضعف هایی داریم که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می کند، به عبارت بهتر حضور مردم تنها به واسطه خون شهدا و رهبری بود.

چمنی با اشاره به تلاش چند ماهه رسانه های استکبار جهانی در راستای حضور کمرنگ مردم در انتخابات گفت: طبق اطلاعات مستند موجود؛ نوسانات بازار سکه و ارز نیز در راستای فراهم کردن زمینه های نارضایتی مردم و نهایتا حضور کمرنگ در انتخابات، از سوی دشمنان طرح ریزی شده بود.

فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه اصل حضور مردم در انتخابات مهم بود و موضوعات دیگر در فرع قرار دارد، افزود: نحوه ترکیب راه‌یافتگان به مجلس در تبریز نشان می‌دهد، مردم به ائتلاف، احزاب و گروه ها در تبریز بی‌توجه بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس نسبت به دوره قبل حداقل 16 درصد افزایش نشان می دهد، اظهار داشت: در نخستین ساعات رای گیری روز انتخابات، بیش از 80 شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه با کمبود تعرفه مواجه بودند.

چمنی همچنین با اشاره به نقش ارزنده و مهم رسانه‌ها در این حماسه بزرگ مردمی گفت: حضور پررنگ خبرنگاران، عکاسان و رسانه‌ها در این دوره از انتخابات با گذشته قابل مقایسه نبود، برای نخستین بار انعکاس لحظه به لحظه اخبار انتخابات در استان رخ داد.

فرماندار تبریز ادامه داد: 106 خبرنگار نیز با دریافت کارت در زمینه انتقال اخبار حضور مردم در پای صندوق‌های رای نقش‌آفرینی کردند و این اقدام با هدف انعکاس وقایع روز انتخابات صورت گرفت./935/پ202/س
ارسال نظرات