۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۲۵۲۹۹

برگزاری سلسله نشست های فرهنگ ملل در حوزه علمیه استان تهران

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دفتر بین الملل حوزه علمیه استان تهران اهداف، فعالیت ها و برنامه های این دفتر را تشریح کرد.
حوزه علميه استان تهران
حجت الاسلام وحید بابادائی، سرپرست دفتر بین الملل و معاون تبلیغ حوزه علمیه استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اهداف، فعالیت ها و برنامه های این دفتر را تشریح کرد.

وی ابراز داشت: این دفتر فعالیت های خود را از مردادماه سال جاری در ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران آغاز کرد و سرانجام در ماه گذشته با حضور حجت الاسلام زمانی،‌ معاون بین الملل حوزه های علمیه سراسر کشور در جلسه شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران،‌ سرپرست و شرح وظایف این معاونت در تهران معرفی و این دفتر به صورت رسمی فعالیت خود را در استان تهران آغاز کرد.

حجت الاسلام بابادائی به فعالیت های دفتر نمایندگی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین فعالیت هایی که از سوی دفتر بین الملل حوزه علمیه استان تهران صورت گرفت، اعزام مدیران منتخب حوزه علمیه استان تهران به سفر زیارتی، علمی و فرهنگی سوریه و لبنان بود.

وی افزود: این سفر در تاریخ بیستم شهریور آغاز و تا سوم مهر ماه سال جاری ادامه داشت که در آن 23 نفر از مدیران و مسؤولان حوزه علمیه استان تهران حضور داشتند.

وی بیان داشت: در حال حاضر نیز کلاس های آموزشی مکالمه زبان های عربی و انگلیسی به همت دفتر امور بین الملل حوزه علمیه استان تهران در جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) ویژه طلاب برگزار می شود که به هر کدام از زبان های عربی و انگلیسی دو کلاس در هفته اختصاص داده شده است.

 سرپرست دفتر بین الملل حوزه علمیه استان تهران، به بخش دیگری از فعالیت هایی دفتر بین الملل اشاره کرد و گفت: نشست های فرهنگ ملل، ویژه استادان حوزه های علمیه استان تهران برگزار خواهد شد تا کنون نیز هفت نشست متوالی برگزار شده است، در هر کدام از این نشست ها، یکی از کشورهای مطرح در امور بین الملل اسلامی مورد بحث،‌ واکاوی و بررسی قرار می گیرد و همچنین استادان با فرهنگ و شرایط این کشورها آشنا خواهند شد.

وی ابراز داشت: دیگر فعالیتی که قرار است از سوی دفتر بین الملل حوزه علمیه تهران انجام شود، ‌برگزاری جلسات ترویجی ملل ویژه طلاب است که این جلسات به جهت انگیزه و آماده سازی طلاب برای حضور در کشورهای مختلف به جهت تبلیغ علوم دینی انجام خواهد شد./956/پ202/س
ارسال نظرات