۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۴۳۳
از سوی نمایندگان شیعه پارلمان کویت؛

نشست بررسی جنایت های آل سعود در بحرین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی جنایت های آل سعود در بحرین از سوی نمایندگان شیعه پارلمان کویت برگزار شد.
اشغالگران سعودي در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از نمایندگان شیعه پارلمان کویت در نشستی، جنایت های نظامیان اشغالگر آل سعود علیه ملت بی دفاع و مظلوم بحرین را به شدت محکوم کرده و خروج فوری نیروهای اشغالگر از این کشور را خواستار شدند.

عبدالحمید الدشتی در این دیدار با اشاره به جنایت های آل سعود در بحرین گفت: از زمانی که نیروهای آل سعود با عنوان نیروهای سپر جزیره وارد بحرین شدند، جنایت های غیرانسانی علیه زنان و مردان در این کشور که به صورت مسالمت آمیز در پی حقوق خود هستند، مرتکب شده اند.

وی افزود: کسانی که هم اکنون در بحرین به راهپیمایی می پردازند، شهروندان اصیل این کشور هستند، نه مزدورانی که از کشورهای مختلف نظیر اردن و سوریه و پاکستان به این کشور آمده و شهروند جدید لقب گرفته اند.

نماینده شیعه پارلمان کویت بر لزوم پیگرد جنایتکاران در بحرین تاکید کرد و اظهار داشت: بنده و تعداد دیگری از نمایندگان با مسوول شورای حقوق بشر دیدار خواهند کرد و تماس های فراوانی با دادگاه بین المللی جنایی لاهه و ژنو برای بررسی شکایت های صورت گرفته علیه جنایتکاران جنگی در بحرین داشته ایم.

الدشتی از بایکوت رسانه ای انقلاب بحرین به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: جنایت های دسته جمعی نیروهای سعودی در بحرین همچنان ادامه دارد و این جنایت ها با مدرک به اثبات رسیده و در اختیار دادگاه بین المللی قرار گرفته است.

وی خروج اشغالگران سعودی از بحرین را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه مشخص شد بحرین با هیچ تهدید خارجی روبرو نیست، نظامیان سعودی باید به سرعت خاک بحرین را ترک کنند. متاسفانه مقامات بحرینی هیچ اختیاری از خود ندارند و همه تصمیات این کشور از ریاض (پایتخت عربستان) صادر می شود.

صالح عاشور یکی دیگر از نمایندگان شیعه پارلمان کویت در این نشست سخنرانی کرد و گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش می کنند تا قیام های عربی را خاموش سازند و هم اکنون نیز این امر را علیه مطالبات عادلانه ملت بحرین ادامه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه دوران دیکتاتوری به پایان رسیده است، خاطر نشان ساخت: دوران دیکتاتوری و سلب آزادی ها به پایان رسیده و ملت ها باید به آنچه آرزو دارند، دست پیدا کنند.

نماینده پارلمان کویت ادامه داد: دولت های عربی باید تغییرات سیاسی واقعی را در نظام های خود انجام دهند و اگر از این امر طفره روند با گلوله های آزادی که رها شده اند، مواجه خواهند شد و فریاد آزادی به زودی همه نظام ها را فرا می گیرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات