۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۵۵۵۰
خطیب جمعه نجف:

آمریکا با ذلت از افغانستان خارج می شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف خاطر نشان ساخت که نیروهای آمریکایی با ذلت و خواری از خاک افغانستان خارج خواهند شد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به برگزاری نشست کشورهای عربی در بغداد گفت: بررسی تحولات بحرین و سوریه و تجاوزهای بی شمار رژیم صهیونیستی به غزه و بمباران مناطق مسکونی به بهانه حضور نیروهای ایران در نشستی که قرار است در روزهای آینده در بغداد برگزار شود، ضروری است.

وی افزود: اغلب نظام های عربی یا وراثتی هستند و یا دیکتاتوری و یا اینکه تنها یک حزب بر کشور حاکم است، با توجه به اینکه دیکتاتوری در عراق سرنگون شده و عراقی ها توانستند تجربه موفقی در نظام دموکراسی داشته باشند، حق دارند که این نشست را در بغداد برگزار کنند.

حجت الاسلام قبانچی بر لزوم پرداختن به آزادی های دینی در این نشست تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه در حالی که انتشار کتاب های اسرائیلی و کتاب های ترویج دهنده مسیحیت در برخی کشورهای عربی آزاد است، انتشار کتاب های دینی ممنوع بوده و ملت های عربی نمی توانند شعائر مذهبی خود را به راحتی انجام دهند. عراقی ها تجربه زیبایی وحدت و آزادی ادیان را به نمایش گذاشته و تکفیر در این کشور جایی ندارد.

حجت الاسلام قبانچی زوال رژیم اشغالگر را حتمی دانست و تصریح کرد:اسرائیل، پست تر از آنست که بتواند در سرزمین های ما باقی بماند، این رژیم در آستانه فروپاشی است و صهیونیست ها به زودی نه تنها از قدس، بلکه از همه فلسطین عقب نشینی خواهند کرد.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی کشته شدن شهروندان افغانی توسط نیروهای آمریکایی را محکوم کرد و ادامه داد: کشته شدن 16 شهروند افغانی توسط یک نظامی آمریکایی دشمنی علیه مسلمانان است و احساسات ملتها را برانگیخت و هیچ کس نمی تواند این جنایت را فراموش کند، ما نمی پذیریم که یک سرباز بدبخت آمریکایی به قتل مسلمانان بپردازد.

وی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را خواستار شد و بیان داشت: حضور نیروهای آمریکایی در هر کشوری موجب خشم و ناراحتی آن ملت می شود، اشغالگران آمریکایی باید از افغانستان خارج شوند و پرونده خروج آنان به سرعت آغاز شود.

سید صدرالدین قبانچی تاکید کرد: خشونت، عنف و بی رحمی که آمریکا و آمریکایی ها در جهان به نمایش می گذارند، ما را به توقف کشتار ملت هایمان و محاکمه قاتلان آمریکایی در دادگاه های داخلی وا می دارد.

خطیب جمعه نجف با اشاره به لزوم پایان یافتن حضور آمریکایی ها در جوامع اسلامی گفت: جهان به وصی و قیم نیاز ندارد و آمریکایی ها ذلیلانه از افغانستان خارج خواهند شد. کاخ سفید باید در سیاست حضور در جوامع اسلامی تجدید نظر کرده و از این سیاست که به سیاست فرعون شباهت دارد، دوری کند./980/ب902/گ
ارسال نظرات