۲۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۵۶۲۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

نوروز فرصت مناسبی برای بازشناسی انسان از شخصیت خویش است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: نوروز فرصت مناسبی برای انسان می باشد تا شخصیت خویش را بازشناسی کند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک فرا رسیدن سال جدید، گفت: نوروز این فرصت را به انسان می دهد که با دیدن زندگی دوباره طبیعت و مشاهده آثار زیبایی در آن، بیش از پیش به خداوند سبحان توجه کند و به واسطه آن از یکنواختی خارج شود.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص اهمیت شناخت انسان از خویش و تاثیر آن در دستیابی به پیشرفت های دنیوی و اخروی اظهار داشت: اگر انسان قدر و جایگاه خویش را در پازل آفرینش گم کند به طور حتم در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: شایسته است در پایان سال قدری در خویش تأمل کنیم و با مطالعه درباره وجود خودمان به آگاهی دست یابیم تا بتوانیم گام های مؤثری در جهت دستیابی به کمال انسانی و پیشرفت های روز افزون برداریم.

حجت الاسلام نعمت الهی اضافه کرد: انسان در میان همه موجودات عالم از جایگاه بالایی برخوردار است، خداوند سبحان در قرآن کریم می فرمایند: «هر آنچه آفریدم برای تو «انسان» و تو را برای خود آفریدم»، کرامت انسان به خلیفه بودن او در روی زمین است این مهم زمانی محقق می شود که ما با شناخت صحیح از خویش و خالق خود در مسیر درست تکامل انسانی گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند سبحان از انسان به عنوان خلیفه و جانشین خویش در روی زمین یاد می کند،بنابراین انسان باید به عنوان آینه ای از خالق خویش پا در جای پای حضرت حق بگذارد تا شایسته خلیفه اللهی بر روی زمین باشد در غیر این صورت از جایگاه خویش تنزل خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که مؤمن آیینه مومن است، گفت: به دو شکل عارفانه و حکیمانه می توان به این حدیث نگاه کرد، در دیدگاه عالم اخلاق این حدیث یعنی اینکه مومن باید همچون آیینه بدی های برادر مومن خویش را بازگو کند، عامه مردم نیز این برداشت را از حدیث دارند البته دیدگاه خوبی می باشد.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: در دیدگاه عارفانه که دقیق تر است، مومن اولی انسان و مومن دومی خداوند است، یکی از القاب خداوند تبارک تعالی مومن می باشد، انسان مومن روی زمین آیینه تمام نمای مومن آسمانی (خداوند) بوده و ذات اقدس الهی در او تجلی یافته است، اگر اینگونه باشیم به جایگاه واقعی خویش دست یافته ایم./950/پ202/ج
ارسال نظرات