۰۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۵۶۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

تحقق شعار امسال نیازمند فرهنگ سازی و تلاش جهادگونه مردم و مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، تحقق شعار حمایت از تولید ملی را نیازمند فرهنگ سازی، همدلی و تلاش جهادگونه مردم و مسؤولان دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد که این عنوان در واقع ادامه جهاد اقتصادی است که در سال گذشته از سوی ایشان مورد تاکید قرار گرفت.

وی اظهار داشت: البته نباید از این نکته مهم غافل شد که سال جهاد اقتصادی اختصاص به سال ۹۰ نداشته و باید در همه ابعاد مختلف جهاد اقتصادی ورود کرد همان طور که امسال هم به نام حمایت از تولید داخلی نامگذاری شده که محور اصلی جهاد اقتصادی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: شاهدیم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره شدیدتر از گذشته بر طبل تحریم اقتصادی علیه ایران می‌کوبند تا به تصور باطل خویش چرخ اقتصادی ایران را از کار بیندازند، در این راستا مسؤولان و مردم در سایه همدلی باید در راستای تحقق شعار حمایت از تولید ملی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و همچنین ایجاد زمینه های روز افزون رشد و شکوفایی ایران گام بردارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تحقق شعار «حمایت از کار و سرمایه ایرانی» موجب قطع وابستگی ایران به کالاهای خارجی و کاهش آثار تحریم ها و تهدیدات دشمنان می شود.

حجت الاسلام نعمت الهی اضافه کرد: ایران اسلامی در بخش صنعت و کشاورزی از جایگاه برتری برخوردار است و در صورت داشتن یک برنامه ریزی منسجم از سوی دولت و وزاتخانه های مربوطه کشور در مقابل تحریم های دشمنان بیمه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایران بالقوه این استعداد را دارد که از درون نیازهای خود را تامین کند چرا که از نظر کشاورزی چهار فصل و از جایگاه مطلوبی در این عرصه برخوردار است و از سوی دیگر فکر ایرانی بالنده و پویا است و همواره شاهد ردپای ایرانی ها در پیشرفت های بزرگ شرکت های معتبر جهان هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: ملت ایران با پیشرفت های چشمگیرش در حوزه انرژی هسته ای، نانو تکنولوژی و هوا فضا ثابت کرد، همت ایرانی بلند بوده و هر آنچه را که اراده کند به آن دست می یابد.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که بدخواهان ایران با حضور در حوزه اقتصاد قصد دارند جنگ تمام عیاری را علیه ایران راه اندازند، اظهار داشت: خودباوری موتور محرکه یک جامعه است، به طور حتم اگر به توانایی و ظرفیت های خویش ایمان داشته باشیم به پیشرفت های چشمگیری در راستای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی دست خواهیم یافت.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی سال 91 را به نام «حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری کردند در این راستا مسؤولان باید ساز و کارهای تحقق این شعار را مهیا ساخته و حمایت از تولید ملی را سرلوحه فعالیت های خویش قرار دهند.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: لازمه رسیدن به این هدف، تولید ملی و حمایت از کار داخلی است که البته مصرف کنندگان و تولید کنندگان هر یک به سهم خود باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وی اذعان داشت: در راستای تحقق شعار حمایت از تولید ملی و ایجاد بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی تولید داخلی، دولت باید برنامه ریزی های منسجمی جهت پشتیابی از تولید ملی انجام دهد و مسأله مهم دیگر در راستای تحقق حمایت از تولید ملی جذب سرمایه گذاری خارجی است، مناطق آزاد نظیر چابهار، کیش و قشم بسترهای مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی است که دولت باید با برنامه ریزی های مناسب، برداشتن قیود دست و پا گیر قانونی و ایجاد امنیت اقتصادی در جهت افزایش سرمایه گذاری کشورهای خارجی تلاش کند.

حجت الاسلام نعمت الهی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن خرید تولید ملی و کالای داخلی را از دیگر راهکارهای افزایش تولید داخلی برشمرد و گفت: تولیدکنندگان داخلی نیز باید با استفاده از بسته بندی های شکیل تولید کالاهای با کیفیت، مرغوب و قیمت مناسب برای جذب مشتری تلاش کنند./950/پ202/ج
ارسال نظرات